19 مارس 2024 - 15:12

کاشت 30 هزار اصله درخت در حاشیه راه های ورامین و قرچک

13 ژانویه 2018 - 15:30 dsfr.ir/bs2e9

کاشت 30 هزار اصله درخت در حاشیه راه های ورامین و قرچک
karnaval.ir
درختکاری

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان های ورامین و قرچک از کاشت 30 هزار اصله درخت در حاشیه راه های این 2 شهرستان خبر داد.

یاسر بوداغی گفت: در راستای دست یابی به سند چشم انداز افق 1404 ابلاغی از سوی رهبر و با توجه به هماهنگی های به عمل آمده در اداره کل فنی عمرانی استانداری تهران، کاشت نهال در حاشیه راه های استان در دستور کار قرار گرفت.

بر این اساس، 300 هزار اصله نهال از سوی منابع طبیعی استان تهران در اختیار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران برای کاشت در حاشیه راه ها در نظر گرفته شده که با پیگیری های صورت گرفته از این تعداد ، 30 هزار اصله درخت به شهرستان های ورامین و قرچک اختصاص پیدا کرد.

اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان های ورامین و قرچک با هماهنگی های به عمل آمده مقدمات این امر را فراهم کرده و به محض در اختیار قرار گرفتن نهال ها، نسبت به غرس آن اقدام می کند.

بوداغی تصریح کرد: واقع شدن شهرستان های ورامین و قرچک در حاشیه کویر مرکزی، همواره خطر ورود ریزگردها به مناطق مسکونی را افزایش می دهد و کاشت درخت می تواند به عنوان بهترین مانع، از ورود ریزگردها باشد.

شهرستان های ورامین و قرچک با جمعیتی بالغ بر 500 هزار نفر در 30 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است. ورامین از جنوب و شرق در حاشیه به کویر مرکزی قرار دارد و خشکسالی های اخیر، باعث ورود ریزگردها به مناطق مسکونی شده است.

« دنیای سفر » این نوشته را از « تین نیوز » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1