29 مارس 2024 - 18:46

افزایش عوارض خروج از کشور منجر به توسعه گردشگری می شود

21 دسامبر 2017 - 12:30 dsfr.ir/nc77s

افزایش عوارض خروج از کشور منجر به توسعه گردشگری می شود
arshinparvaz.com
خروج از کشور

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با اشاره به این که در حال حاضر خروجی گردشگری کشورمان دو برابر ورود گردشگران خارجی به ایران است، اظهار کرد: افزایش عوارض خروج از کشور می تواند باعث توسعه صنعت گردشگری شود.

«محمدرضا نصیری»، با بیان این که در حال حاضر بر اساس اطلاعات سازمان میراث فرهنگی کشور میزان خروجی گردشگری ایران دو برابر ورودی گردشگران خارجی به کشورمان است، عنوان کرد: این که به ازای هر یک نفر گردشگر خارجی که به کشورمان وارد می شود، دو نفر ایرانی به خارج از کشور سفر می کنند، مغایر با ظرفیت ها و جاذبه های گردشگری کشورمان است.

وی به لایحه پیشنهادی دولت درباره افزایش عوارض خروجی از کشور اشاره کرد و گفت: این سیاست تنها در حد یک خبر است و تاکنون قانونی جهت اجرای آن ابلاغ نشده است.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان ادامه داد: البته در صورت اجرایی شدن این قانون، اگر بخشی از درامد حاصل از عوارض خروج از کشور به گردشگری تخصیص یابد و در رابطه با زیرساخت های گردشگری کشور استفاده شود، می تواند باعث توسعه این صنعت شود.

نصیری در پایان ابراز امیدواری کرد که در صورت اجرایی شدن افزایش عوارض خروج از کشور، جایگاه گردشگری کشور چه در بخش گردشگری داخلی و چه در بخش گردشگری خارجی ارتقاء یابد.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایسنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1