24 آوریل 2024 - 09:11

تلاش سازمان میراث فرهنگی برای اصلاح عوارض خروج از کشور

12 دسامبر 2017 - 12:30 dsfr.ir/9m7mw

علی اصغر مونسان

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: برای اصلاح ارقام عوارض خروج از کشور، تلاش خود را خواهیم کرد.

علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی در نشست خبری عملکرد ۱۰۰ روزه خود در این سازمان درباره افزایش عوارض خروج از کشور گفته بود «۴۰ هزار تومان از مبلغ ۲۲۰ هزار تومان عوارض خروج از کشور به بخش گردشگری تعلق می گیرد. و درآمد ۱۶۰ میلیارد تومانی برای بخش گردشگری از این درآمد حاصل خواهد شد». همچنین گفته بود «در زمان تدوین لایحه بودجه، دولت برای عوارض خروج از کشور، تصمیمی گرفت که بخشی از این اعتبار به این سازمان تعلق می گیرد».

وی با بیان اینکه آیا نظر مشورتی از سازمان میراث فرهنگی برای این افزایش گرفته شده یا خیر؟ گفت: حتماً در تدوین بودجه، دستگاه ها نظر دارند و همه بخش ها موظف به همکاری هستند؛ برای ما هم مهم افزایش منطقی است و اگر قرار است درآمدی به دست آید، باید سهم حمایت از تورهای ورودی گردشگری شود.

همچنین رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری امروز در توئیت خود اعلام کرده است با این رویکرد که سفر ارزان باید در سبد زندگی همه ایرانیان فراهم شود، معتقدم اجرای هر تصمیمی باید متناسب با وضعیت اقتصادی مردم باشد؛ ای کاش تصمیم گیران افزایش عوارض خروج از کشور، نظرات کارشناسی سازمان میراث فرهنگی، فعالان و متولیان گردشگری را جویا می شدند. برای تعدیل موضوع، هنوز هم دیر نشده و نهایت تلاش خود را برای اصلاح ارقام به کار خواهیم بست.

« دنیای سفر » این نوشته را از « خبرگزاری مهر » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1