19 مارس 2024 - 14:47

آتش 15 هکتار از جنگل های تنکابن را سوزاند

23 نوامبر 2017 - 08:30 dsfr.ir/ed7be

جنگل تنکابن در آتش

حادثه آتش سوزی که حوالی عصر دوشنبه در ارتفاعات جنگلی منطقه 'دوهزار' شهرستان تنکابن به وقوع پیوست به 15 هکتار از این عرصه ها خسارت وارد کرد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تنکابن در این باره به ایرنا گفت: با اینکه بلافاصله پس از آتش سوزی، نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و نیروهای مردمی با تلاش شبانه روزی پس از 24 ساعت آتش را خاموش کردند؛ ولی حدود 15 هکتار از رویشگاههای راشستان در آتش سوخت.

سید مهدی مولایی عامل انسانی بویژه شکارچیان را مهم ترین علت آتش سوزی در جنگل های این منطقه معرفی کرد و افزود: آنچه سبب تاخیر در مهار آتش در جنگل های منطقه شد شیب تند و سخت گذر بودن منطقه است که در ارتفاع حدود هزار و 500 متری دریا قرار دارد.

وی وزش باد شدید و شعله ور شدن زبانه های آتش را از دیگر دلایل طولانی شدن مهار آتش سوزی در عرصه های جنگلی این منطقه ذکر کرد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تنکابن با بیان این که همه ساله در فصل خزان، آتش به جان جنگل و مراتع منطقه می افتد، از عموم مردم بویژه گردشگران، مسافران، دامداران و شکارچیان خواست. از برافروختن آتش در جنگل خودداری کنند.

مولایی گفت: هم اینک کد امداد جنگل به شماره 1504 به طور شبانه روزی آماده دریافت پیام های مردمی درمورد وقوع حوادثی مانند آتش سوزی و سایر تخلفات در جنگل های غرب مازندران است.

آمارهای رسمی نشان می دهد که در 6 ماه نخست سال جاری حدود 21 فقره آتش سوزی در جنگل ها و مراتع غرب مازندران رخ داد که سبب نابودی حدود 30 هکتار از جنگل های این منطقه شد.

شهرستان تنکابن 160 هزار هکتار جنگل و مرتع را زیرپوشش دارد.

مازندران با 24 هزار کیلومترمربع وسعت حدود یک میلیون و 300 هزار هکتار اراضی جنگلی دارد که تحت مدیریت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه ساری و نوشهر است.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایرنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1