19 مارس 2024 - 12:46

سفر با تور

2 اکتبر 2017 - 22:00 dsfr.ir/is733

سفر با تور
basecampnews.ir
طبیعت گردی

امروزه سفر با تور متداول شده و گردشگران برای #سفر و خرید بلیت تور و سفر با راهنمایی حرفه ای از این گونه دفاتر خدماتی استفاده می کنند.

سازمان جهانی جهانگردی، تور را سفری از پیش تعیین شده می داند که توسط آژانس یا فردی که زمینه کاری اش برگزاری چنین سفرهایی است، انجام می شود و با همراهی گردشگران در طول سفر به آنان در مقابل وجهی خدمات می دهد.

در تور مواردی که ثابت هست، بلیت حمل و نقل زمینی یا هوایی و یا دریایی تور، هتل یا استراحتگاه و همراهی تور لیدر یا راهنمای سفر با مسافرین در مکان های تفریحی و تاریخی در طول سفر است.

تور می تواند سیاحتی و یا زیارتی باشد، تورهای سیاحتی شامل تورهای طبیعت گردی یا تورهای تفریحی می شود که گردشگران را در سفر به شهرها یا کشورهای دنیا همراهی کرده تا با وجود تور لیدر مجرب بتوانند به محیط های ناآشنا رفته و از بابت بلیت های لازم و راهنمایی در طول سفر دغدغه ای نداشته باشند.

به گزارش ویرلن؛ وظایف تورهای زیارتی به همین منوال است با این تفاوت که مسافرین را به مکان ها و شهرهای مذهبی دنیا می برند.

این روزها سفر با تورهای معتبر متداول شده است و توریست ها برای سفرهای دور و نزدیک و برای خرید بلیت تور و سفر با راهنمایی حرفه ای از این گونه دفاتر خدماتی استفاده می کنند.

وسایل مورد نیاز در سفر

اول اینکه بدترین زمان برای جمع کردن وسایل مورد نیاز برای سفر همان لحظه آخر و هنگام بستن چمدان است چون یا فرصت کافی نیست تا وسایل مورد نیاز را آماده و جمع کرد و طبعا ممکن است برخی از آنها فراموش شود و هم ممکن است وسایل غیر ضروری با خود همراه ببرید که هیچ نیازی به آنها نداشته باشید و تنها بار شما را سنگین کند.

وسایلی که در سفر به آنها بیشترین نیاز هست عبارتند از وسایل بهداشتی شخصی مانند مسواک، خمیردندان، شامپو و حوله که البته اگر در سفر در هتلی اقامت می کنید، حوله و سشوار و در بعضی هتل ها مسواک و شامپو در اختیارتان گذاشته خواهد شد. شارژر موبایل یا تبلت، کرم مرطوب کننده و ضد آفتاب، کلاه آفتاب گیر (در صورت سفر به طبیعت یا جاهایی که آفتاب زیاد هست)، لباس مناسب فصل که با جستجو در اینترنت و یا سوال از تور لیدرتان می توانید از وضعیت آب و هوایی مقصد سفر اطلاع حاصل کنید. کفش راحت، چند تکه لباس (به خاطر داشته باشید که با خود لباس های زیادی همراه نبرید، چند تکه برای رفع حاجت کافیست، اگر نیاز به لباس بیشتر بود در نهایت در مقصدتان خریداری خواهید کرد).

اگر نیاز مبرمی به لپ تاپ در هنگام سفر ندارید، از حمل آن در طول سفر خودداری کنید.

دوربین عکاسی اگر علاقمند به ثبت لحظات سفر هستید یکی از وسایل لازم در سفر است که البته می توانید از دوربین موبایل هم استفاده کنید تا بارتان سنگین نشود.

همراه داشتن کتاب در سفر برای اوقات فراغت بسیار خوب است اما به خاطر داشته باشید تا کتاب سبکی با خود ببرید تا وسایل داخل چمدان یا کوله تان سنگین نشود. اگر به سفرهای طبیعت گردی می روید با تور لیدرتان مشورت کنید که چه وسایلی باید همراه خود داشته باشید، معمولا همراه داشتن وسایلی مانند قاشق، چنگال و لیوان فلزی یا پلاستیکی در این سفرها لازم است.

با خود داروخانه حمل نکنید، داشتن چسب زخم و چند نوع قرص ضروری مانند مسکن یا سرماخوردگی یا به اندازه چند روز سفرتان، داروهایی که باید مصرف کنید کافیست.

تهیه بلیت تور

برای یافتن توری مناسب ابتدا از دوستان و آشنایی که پیش از این با توری مسافرت کرده اند، مشورت کنید تا توری قابل اعتماد و حرفه ای پیدا کنید. اگر در این مورد کسی نتوانست کمکی به شما کمک کند با جستجو در اینترنت درباره آن آژانس اطلاعات لازم را به دست بیاورید.

تور مورد نظر شما باید در برابر هزینه ای که دریافت می کند، امکاناتی که در وچر و قرارداد نوشته شده است را در اختیار شما قرار دهد. حتما نام هتلی که می خواهید در آنجا اقامت کنید را در اینترنت جستجو کنید تا از امکانات و محل آن مطمئن شوید.

برای یافتن توری مناسب یکی از راه ها جستجو در اینترنت است، برای این منظور می توانید با مراجعه به بخش خرید و فروش بلیط تور و چارتر در قسمت سرگرمی و فراغت سایت دیوار از تورهایی که آژانس های مختلف تبلیغ می کنند و یا افرادیکه به دلیلی نمی توانند از توری که پیش خرید کرده اند، استفاده کنند و به همین علت آن را در سایت دیوار گذاشته تا بلیت و خدمات آن را به فروش برسانند، خریداری کنید.

البته قبل از پرداخت هزینه درباره تور مورد نظر خود اطلاعات کافی و مطمئن را به دست بیاورید تا سفری خوش داشته باشید.

1