19 مارس 2024 - 13:32

اعطای جوایز اسکار گردشگری/ از دیوار چین تا انتخاب سن پترزبورگ

3 اکتبر 2017 - 09:00 dsfr.ir/8b5ox

اعطای جوایز اسکار گردشگری/ از دیوار چین تا انتخاب سن پترزبورگ
europeancitiesmarketing.com
جوایز جهانی گردشگری

جزیره اسپایک که با نام "آلکاتراز" ایرلند نیز شناخته می شود، عنوان برترین جاذبه گردشگری اروپا را در جوایز جهانی سفر از آن خود کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از تایمز، بیست و چهارمین دوره جوایز سالانه و جهانی سفر که از آن با عنوان اسکار صنعت گردشگری یاد می شود، برندگان خود را در مناطق گوناگون اعلام کرد و در قاره اروپا جایزه برترین جاذبه گردشگری به جزیره اسپایک رسید.

جزیره "اسپایک" در اصل یک سکونتگاه مذهبی بوده و مهم ترین شاخصه آن وجود قلعه و استحکامات مربوط به قرن ۱۸ میلادی است. موقعیت استراتژیک آن به عنوان یک جزیره موجب شده که در طول سالیان گذشته به مکانی برای دفاع و همچنین به عنوان یک زندان کاربرد داشته باشد. این جزیره از اوایل قرن ۲۱ میلادی به عنوان یک جاذبه گردشگری توسعه یافته است و هر ساله میزبان شمار زیادی از گردشگرن بین المللی است.

این جزیره در رقابت با آکروپلیس یونان، کاخ باکینگام در لندن و برج ایفل پاریس توانسته جایزه برترین جاذبه گردشگری اروپا را از آن خود کند تا پس انبار گینس (۲۰۱۵) و تایتانیک بلفاست (۲۰۱۶) سومین جاذبه گردشگری ایرلند باشد که به صورت پیاپی این جایزه مهم را دریافت می کند.

در سایر بخش های این جوایز، سن پترزبورگ به عنوان برترین شهر گردشگری اروپا در سال ۲۰۱۷ و ونیز به عنوان برترین مقصد تفریحی و دریایی انتخاب شد.

در بخش آسیا، جایزه برترین جاذبه گردشگری به دیوار بزرگ چین رسید و جایزه برترین جاذبه گردشگری ماجراجویانه در قاره اقیانوسیه نیز به نیوزلند اعطاء شد. جزیره دلفین ها (جامائیکا) در منطقه کارائیب، لاس وگاس در آمریکای شمالی و شیلی در آمریکای جنوبی نیز عناوین برترین جاذبه های گردشگری را در جوایز جهانی سفر ۲۰۱۷ به خود اختصاص دادند.

1