19 مارس 2024 - 06:40
معاون گردشگری:

رتبه 94 ایران را تکان دهیم

26 سپتامبر 2017 - 16:00 dsfr.ir/eq77h

رتبه 94 ایران را تکان دهیم
ایسنا
محمد محب خدایی معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی

معاون گردشگری کشور گفت: وقت تغییر و تحول از طریق صنعت مولد #گردشگری فرا رسیده است.

به گزارش ایسنا، «محمد محب خدایی» در مراسم گرامیداشت روز جهانی گردشگری که روز سه شنبه (چهارم مهرماه) با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و رئیس سازمان انرژی اتمی و همچنین جمعی از نمایندگان مجلس و فعالان صنعت گردشگری در سالن اجلاس سران برگزار شد، با یادآوری اینکه گردشگری در منظومه توجه سیاست مداران کشور قرار گرفته است، گفت: به یاد بیاوریم که چگونه گردشگری در دوران تحریم ها دچار ریزش و رکود شده بود، اما اکنون به عنوان مطالبه ملی در صدر برنامه ریزی های دولت قرار گرفته است.

وی ادامه داد: ما در آغاز سال اولِ اجرایی برنامه ششم توسعه هستیم. مقدمات کار و جوانب اجرایی را برای ایفای تکالیف قانونی به تدریج فراهم می کنیم. همچنین برنامه های مکمل دیگری مانند اشتغال زایی با هدف گذاری بر ایجاد ۷۰ هزار فرصت شغلی در بخش گردشگری و مقاوم سازی اقتصاد کشور از طریق اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی و برنامه ریزی های مربوط به تأمین منابع برای پروژه های گردشگری و آموزش منابع انسانی را در دستور داریم.

او سپس این تلنگر را زد که آیا وقت آن نشده که دچار تغییر و تحول از طریق این صنعت مولد شویم؟ و در ادامه گفت: باید با رویکردی تعامل گرایانه و اقتصادمحور با همراهی سایر دستگاه ها و بخش خصوصی به جایگاه خوبی برسیم تا رتبه ۹۴ ایران در جهان را تکان دهیم.

محب خدایی در بخش دیگری از سخنانش که در روز جهانی گردشگری با شعار «گردشگری پایدار ابزاری برای توسعه» گرامی داشته شده است، یادآور شد: توسعه گردشگری باید براساس معیارهای پایدار باشد، به این معنا که مسائل اکولوژیکی در بلندمدت و همچنین مسائل اقتصادی و تعهدات لازم نسبت به جنبه های اجتماعی و اخلاقی رعایت شود. توسعه گردشگری باید به جنبه های فرهنگی، ارزشی و عناصر سنتی جوامع محلی توجه داشته باشد.

معاون گردشگری بیان کرد: گردشگری برای توسعه پایدار مبتنی بر اصولی است که برخی از آن ها عبارتند از انجام تحقیق و پژوهش، استفاده از ماهیت پایدارگونه منابع، کاهش مصرف بی رویه و جلوگیری از اتلاف منابع، حفظ تنوع محیطی، برنامه ریزی راهبردی محلی و ملی، حمایت از نظام اقتصاد محلی و مشارکت جوامع محلی، مشاوره با افراد ذی نفع و عامه مردم و آموزش مستمر و بازاریابی در صنعت گردشگری.

دیدگاه ها

  • زهرا خدامی 2 اکتبر 2017 - 03:06

    واقعا حیف نیست ایران با این همه جاذبه گردشگری مثل یک منطقه کشف نشده در دنیا باشه؟ در دنیا که چه عرض کنم... حیفه اینهمه ارزی که باید وارد ایران می شد و نشد... اگر صنعت گردشگری در ایران رونق می گرفت مردم ما این همه دنبال خرید بلیط چارتر به کشورهای مختلف نبودن.

1