19 مارس 2024 - 07:49

تلاش رژیم صهیونیستی برای ممانعت از عضویت فلسطین در سازمان جهانی گردشگری

10 سپتامبر 2017 - 10:30 dsfr.ir/a345z

تلاش رژیم صهیونیستی برای ممانعت از عضویت فلسطین در سازمان جهانی گردشگری
mejditours.com
مسجدالاقصی

رژیم صهیونیستی به هر شیوه ای تلاش می کند تا مانع از عضویت #فلسطین در سازمان جهانی #گردشگری وابسته به سازمان ملل شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه عبری زبان "اورشلیم پست"، وزارت گردشگری فلسطین سال گذشته درخواستی را به منظور عضویت در سازمان جهانی گردشگری ارائه داد و رسیدگی به این درخواست اکنون در دستور کار نشست مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری در چین که روز دوشنبه آینده آغاز به کار می کند، قرار گرفته است. این نشست تا روز شنبه آینده ادامه دارد و پذیرش درخواست عضویت فلسطین نیازمند کسب دو سوم آرا است.

پیش بینی می شود که فلسطین برای عضویت در این سازمان بین المللی آرای کافی را بدست بیاورد، به ویژه اینکه اسرائیل نمی تواند زیاد به کشورهایی که همیشه حامی آن بوده اند و به نفع آن رای داده اند، از جمله آمریکا، کانادا، استرالیا و حتی انگلیس که عضو این سازمان نیست، دل خوش کند.

به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، سخنگوی وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی اظهار داشت: از تمامی راهکارها و اقدامات دیپلماتیک برای جلوگیری از عضویت فلسطین در سازمان جهانی گردشگری استفاده خواهیم کرد.

وی مدعی شد که چیزی به اسم کشور فلسطین اصلا وجود ندارد و نمی تواند عضویت آن در سازمان ملل و هیچ نهاد بین المللی دیگری را پذیرفت.

او همچنین تصریح کرد که در صورت پذیرش عضویت فلسطین در سازمان جهانی گردشگری، این برای دومین بار است که فلسطین به عضویت یک سازمان بین المللی معتبر درمی آید، زیرا قبلاً نیز عضویت فلسطین در سازمان یونسکو پذیرفته شده بود.

1