19 مارس 2024 - 10:49

نمایندگان اطلاع رسانی گردشگری ایران در کرمان گرد هم می آیند

28 اوت 2017 - 18:00 dsfr.ir/vn4id

نمایندگان اطلاع رسانی گردشگری ایران در کرمان گرد هم می آیند
نامشخص
باغ شاهزاده ماهان کرمان

نمایندگان اطلاع رسانی #گردشگری ایران در همایشی که اتاق بازرگانی ایران و #کرمان میزبان آن خواهد بود شهریور ماه در کرمان گرد هم می آیند.

"مدیر گردشگری کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران"

به گزارش خبرنگار مهر، دومین گردهمایی نمایندگان اطلاع رسانی گردشگری ایران در خارج از کشور با حضور مدیران گردشگری اصناف، دفاتر و فعالان این صنعت و نمایندگانی از وزارت خارجه ۱۲ تا ۱۶ شهریور ماه در کرمان برگزار می شود.

پیرو برگزاری این گردهمایی نشست خبری در کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران پیش از ظهر امروز پنجم شهریور ماه در سالن اجتماعات کانون اتومبیلرانی برگزار شد و عبادالرضا اسلامی مدیر گردشگری کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران گفت: در این همایش ۱۴۵ نفر از فعالان گردشگری به همراه ۱۸ نماینده اطلاع رسانی گردشگری ایران در خارج از کشور حضور پیدا خواهند کرد. قرارداد همکاری با برخی از این نمایندگی ها مانند مالزی و ایتالیا لغو خواهد شد البته مالزی و ایتالیا در شرف لغو هستند چرا که دلایل متنوعی برای این اقدام وجود دارد و انتظاراتی که بر اساس قرارداد از آنها می رفت انجام نشده است و از کسانی که شرایط لازم را برای ایجاد نمایندگی ها در آن کشورها دارند دعوت به کار شده است.

وی گفت: هیچ وقت اینطور نبوده یک نمایندگی اقامتی در کشوری داشته باشد اما کارهای کشور دیگری را انجام دهد. برخی افراد به دلیل عدم اقامت در کشور مورد نظر قراردادشان لغو شده است.

اسلامی درباره نمایندگی اطلاع رسانی در روسیه نیز گفت: دو گزینه برای روسیه مطرح بود اما بحث اقامت آنها به میان آمد، با سفارت و سازمان فرهنگ و ارتباطات مکاتبه شد که اگر دوستان در این زمینه می توانند همکاری کنند معرفی شوند. طبق شیوه نامه هیچ منعی در حوزه فعالیت آنها وجود ندارد. کمیته راهبردی در معاونت گردشگری وجود دارد که تعدادی از کشورها را به عنوان کشورهای هدف برای ایجاد نمایندگی دارای اولویت می داند. پس برخی از کشورها مورد توجه هستند که باید ایجاد نمایندگی در کشورها مورد بررسی قرار گیرد.

مدیر گردشگری کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران درباره اینکه برخی از نمایندگی ها اعلام می کنند اقلام تبلیغاتی در اختیار ندارند که یکی از وظایف خود را انجام دهند، ادامه داد: در اولین گردهمایی تعدادی بسته حمایتی برای آنها ارسال شده است، در گردهمایی دوم نیز برای آنها چنین بسته هایی در نظر گرفته ایم حتی هر کدام از آنها که بخواهند این بسته ها برای شان ارسال خواهد شد ما تنها در بخش زبان کره ای مشکل داشتیم که از دوستان خواستیم چاپ این اقلام در همان کشور انجام شود.

وی گفت: نمایندگی ها هفته های فرهنگی برگزار می کنند و یا در برپایی نمایشگاه های گردشگری همکاری خواهند کرد. در نظر داریم هفته های فرهنگی در وین، اسلواکی و مسکو برگزار کنیم حتی نمایندگان اطلاع رسانی موجب شدند که نمایشگاه گردشگری فرانسه چهار سالن اختصاصی برای ایران در نظر گرفته شود. برخی از آنها حتی توانسته اند نمایشگاه های دائمی صنایع دستی در آن کشور ایجاد کنند؛ اینها از جمله اقدامات مفید این نمایندگی ها در خارج از کشور بوده است.

1