29 مارس 2024 - 13:46

چالش های باقی مانده ی ویزا

21 اوت 2017 - 20:00 dsfr.ir/v78j6

گردشگر چینی در مسجد نصیرالمک شیراز

وضعیت #ویزا بهبود یافته است ولی هنوز در برخی موارد مسائلی در این خصوص وجود دارد.

"عضو کمیسیون گردشگری اتاق تهران"

یک عضو کمیسیون گردشگری اتاق تهران وضعیت ویزا را بهبودیافته ارزیابی کرده اما گفته است: «با این همه هنوز در برخی موارد مسائلی در این خصوص وجود دارد.»

به گفته علیرضا خائف، هنوز چالش ناهماهنگی و به موقع صادر کردن وجود دارد، اما نسبت به گذشته بهتر شده است. وی در ادامه اظهار کرده است: «اکنون اروپایی ها می توانند در فرودگاه ویزای 14 روزه بگیرند و همین باعث جذب توریست می شود؛ اما نبود امکانات کافی در ایران باعث ایجاد مشکل می شود.»

عضو کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی تهران همچنین وضعیت فرودگاه های ایران را نامطلوب برشمرده و توضیح داده است: «برخی از دلایل این وضعیت نابسامان به ناهماهنگی بین گذرنامه، وضعیت امنیتی، بهداشت و ... بر می گردد. فرودگاه های ایران نیاز به بازسازی دارد؛ چرا که اولین جایی که توریست خارجی می بیند، فرودگاه است. دولت باید خیلی روی آن تمرکز داشته باشد که فرودگاه را به سرعت بازسازی کند اما متاسفانه هنوز رویش کار نشده است.»

خائف در پایان خاطرنشان کرده است: «پس از گذشت قریب به دو سال از اجرای برجام، گردشگری هنوز در بعد زیرساخت ها نتوانسته از این فرصت بهره بگیرد؛ موضوعی که فعالان اقتصادی دلیل آن را ناهماهنگی برخی سیاست ها می دانند. به نظر می رسد دولت دوازدهم برای بهبود این وضعیت، وظیفه ای سنگین به عهده خواهد داشت.»

1