19 مارس 2024 - 08:42
با رویکرد اپلیکیشن و گردشگری

پنجمین شماره فصلنامه گیلگمش منتشر شد

21 ژوئن 2017 - 13:50 dsfr.ir/gi7pt

پنجمین شماره فصلنامه گیلگمش منتشر شد
گیلگمش
چهارمین شماره گیلگمش

پنجمین شماره فصلنامه #گیلگمش نشریه تخصصی میراث فرهنگی و #گردشگری در نخستین ماه از فصل تابستان منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی فصلنامه گیلگمش، این فصلنامه در هفت بخش با نام های چهارراه، رهگو، رهیافت، راه نامه، ره آورد، همراه و روبه راه تعریف شده است.

چهارراه در گیلگمش بخشی برای بررسی و تبادل اطلاعات است که در آن به برخی جریان ها و رویدادهای مرتبط با میراث فرهنگی و گردشگری پرداخته می شود. چهارمین شماره فصلنامه گیلگمش در این بخش به ارائه دو مطلب به مناسبت برگزاری نخستین همایش فیلم توریسم و تبلیغ زیر پوستی مقاصد سفر که در فروردین سال جاری به همت کانون انجمن های صنفی راهنمایان گردشگری برگزار شد و همین طور فرهنگ مهمان نوازی؛ فرصتی برای توسعه گردشگری پرداخته است.

سرمقاله گیلگمش با عنوان سفر با همراهان مجازی به موضوع اصلی پنجمین فصلنامه اختصاص دارد.

فصل رهگو به مرور و تحلیل آثار و روایاتی می پردازد که از گذشته به ما رسیده است. در این شماره مقاله ای با عنوان مدیریت بدن در ایران باستان و همچنین پژوهشی درباره زوال لوطیان منتشر شده است.

در بخش رهیافت که به مطالب مرتبط با میراث فرهنگی اختصاص دارد، در این شماره به زبان فارسی در شرق آفریقا و تاثیر آن بر ادبیات سواحیلی و همچنین چشم نوازی گچبری های قاجار در بناهای تاریخی کاشان پرداخته شده است.

در گیلگمش بخش راهنامه به گردشگری، چالش ها و تحولات پرداخته شده و عنوان از مهتاب سوزن دوز تا گیله بوم و توسعه پایدار در قلب قاسم آباد از دیگر عناوین این فصل است.

ره آورد نیز عنوان بخشی است که در هر شماره به بررسی یک موضوع در قالب پرونده ویژه می پردازد. اپلیکیشن و گردشگری عنوان موضوع پرونده ویژه پنجمین شماره گیلگمش برای مخاطبانش است و در این بخش گزارش هایی با عناوین اپلیکیشن و گردشگری؛ قصه سفر هوشمند و تجربه راهنمای دیجیتال، QR codes در گردشگری سفر مجازی با واقعیت مجازی، اپلیکیشن پرکاربرد سفر برای گردشگران ایرانی ارائه شده است.

آدرس: تهران، خیابان ستارخان، خیابان شادمهر (شادمان)، بن بست سلامتی، پلاک 16، تلفن: 66009212، فکس:66098516

همراه در گیلگمش بخشی است که در آن به سفر و گردشگری از ابعاد متفاوت می پردازد. پنجمین شماره گیلگمش با لورنزو ویلورزی، سازنده ایتالیایی عطر نیشابور همراه شده است. رنگ بودا و غواصی تجربه ای ناب از دیگر مطالب این بخش است.

در روبه راه که بخشی برای بررسی روند و تحولاتی است که میراث فرهنگی و گردشگری در حال سپری کردن آن است، نقش گردشگری الکترونیک؛ حال و آینده و هوش مصنوعی و رباتیک؛ فناوری نو در خدمت گردشگری مورد بررسی قرار گرفته اند.

نقش طبیعت بر نگاره های گچین نیز عنوان کلاژ پنجمین شماره گیلگمش بوده که دربرگیرنده ترکیبی از نمونه گچبری های کار شده در تزئین تعدادی از بناهای تاریخی دوره قاجار برخی خانه های شهر کاشان است.

فصلنامه گیلگمش علاوه بر رسالت آموزشی و اطلاع رسانی که در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری عهده دار است، هدف زیست محیطی را نیز دنبال می کند، به طوری که کاغذهای مورد نظر برای چاپ این مجله از پودر سنگ تهیه شده اند و در قبال هر یک تن کاغذی که برای چاپ آن به کار می رود از قطع 16 درخت جلوگیری می شود.

پنجمین شماره فصلنامه گیلگمش در تعدادی از کتاب فروشی ها و همچنین کیوسک های شهر تهران قابل تهیه است. همین طور علاقه مندان برای دریافت این فصلنامه می توانند به دفتر فصلنامه گیلگمش به نشانی تهران، خیابان ستارخان، خیابان شادمهر (شادمان)، بن بست سلامتی، پلاک 16 مراجعه کرده و یا با شماره 66009212 تماس برقرار کنند.

1