28 مارس 2024 - 05:08

راهنمای سفر به ژوهانسبورگ

17 ژوئن 2017 - 12:00 dsfr.ir/y85kl

راهنمای سفر به ژوهانسبورگ
southafrica.net
نمایی از شهر ژوهانسبورگ پایتخت آفریقای جنوبی

بهترین زمان برای #سفر به #ژوهانسبورگ که یک مقصد #گردشگری محبوب در آفریقای جنوبی است از ماه مارس تا مه و از سپتامبر تا نوامبر است.

ژوهانسبورگ شهر زنده و پرجنب و جوشی است که با سرعتی باورنکردنی، روز به روز بیش از گذشته مورد توجه گردشگران قرار می گیرد و به یک مقصد گردشگری محبوب تبدیل شده است. گرچه هنوز هم در گوشه و کنار آن می توان آثار فقر را دید اما این شهر هر روز در حال پیشرفت و توسعه است.

اطلاعات ضروری

اختلاف ساعت با تهران: آفریقای جنوبی در منطقه ی زمانی (GMT+2) واقع شده و یک ساعت و نیم از تهران عقب تر است.

زبان رسمی: آفریکانس، انگلیسی به علاوه ی 9 زبان آفریقایی

واحد پول: راند (XOF): یک راند معادل 253 تومن

نوع برق: شهری

کد کشور: 27+

شماره های اضطراری

آمبولانس: 10177
شماره اضطراری از تلفن همراه: 112
شماره اضطراری ملی: 10111

جهت رانندگی: چپ

فرودگاه های بین المللی: ژوهانسبورگ، فرودگاه بین المللی اولیور تامبو

وضعیت آب و هوا

ژوهانسبورگ، آب هوای نیمه گرمسیری دارد. ماه های تابستانی یعنی از اکتبر تا آوریل، روزهای گرم و رعد و برق عصرگاهی و غروب های خنک را تجربه می کند. ماه های زمستانی یعنی از ماه مه تا سپتامبر، روزها آفتابی و خشک و شب ها سرد هستند. دمای هوا در ژوهانسبورگ به خاطر ارتفاع بالای شهر، معمولا ملایم است. میانگین بیشترین دمای هوا در طول روز در ماه ژانویه 25 درجه و در ژوئن 16 درجه سانتیگراد است. شاخص فرابنفش در ژوهانسبورگ در فصل تابستان بسیار بالا است و به 14 تا 16 می رسد که این میزان به خاطر ارتفاع بالا و نزدیکی به خط استوا است.

زمستان آفتابی ترین دوره ی سال است؛ دمای هوا در روزها ملایم است و شب ها در ماه های ژوئن و جولای به 4 درجه می رسد. گهگاه دمای هوا در طول شب به زیر صفر هم می رسد. بارش برف به ندرت و بسیار کم اتفاق می افتد. میانگین میزان بارش سالانه ی باران 713 میلی متر است که بیشتر آن در فصل تابستان اتفاق می افتد.

بهترین زمان برای سفر

بهترین زمان برای سفر به ژوهانسبورگ از ماه مارس تا مه و از سپتامبر تا نوامبر است. در این ماه های سال که فصل خلوت گردشگری در ژوهانسبورگ است، جمعیت کمتر است، قیمت ها کاهش می یابد و هوا نسبتا گرم و خشک است. فراموش نکنید که به دلیل قرار گرفتن ژوهانسبورگ در نیمکره ی جنوبی، فصل زمستان از ژوئن شروع می شود و تا آگوست ادامه دارد و فصل تابستان از دسامبر تا فوریه است. بنابراین، فصل شلوغ گردشگری این شهر در فصل تابستان (زمستان آمریکا) است؛ زمانی که قیمت ها به بیشترین میزان خود می رسد و جمعیت زیادی از گردشگران وارد شهر می شوند. در ماه مارس زمانی که دمای هوا شروع به پایین آمدن می کند، شهر خلوت می شود و هتل ها و پروازها ارزان تر می شوند. اگر می خواهید سفری ارزان به ژوهانسبورگ داشته باشید، بهتر است در فصل زمستان به این شهر سفر کنید.

« دنیای سفر » این نوشته را از « کجارو » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1