29 مارس 2024 - 04:34

تعطیلی مراکز گردشگری در تعطیلات رسمی تخلف است

12 ژوئن 2017 - 09:20 dsfr.ir/qd0g5

تعطیلی مراکز گردشگری در تعطیلات رسمی تخلف است
رضا قادری
مسافران نوروزی در حال بازدید از باغ عفیف آباد (گلشن) از آثار تاریخی شیراز

رئیس فراکسیون #گردشگری #مجلس گفت: قانونی برای تعطیلی مراکز #تاریخی و آثار باستانی در #تعطیلات رسمی وجود ندارد.

رئیس فراکسیون گردشگری مجلس گفت: قانونی برای این که مراکز گردشگری و تاریخی همزمان با تعطیلات رسمی و یا در ایام خاصی تعطیل باشند وجود ندارد و اگر چنین اتفاقی انجام شود قطعا تخلف است و مجلس می تواند به این موضوع ورود کرده و از طریق سازمان میراث فرهنگی پیگیری کند.

جبار کوچکی نژاد با تاکید بر این که «قانونی برای تعطیلی مراکز تاریخی و آثار باستانی در تعطیلات رسمی وجود ندارد» گفت: اگر چنین اقدامی انجام شود قانونی نیست و باید جلوی این کار گرفته شود.

وی تصریح کرد: معتقدم به جای این که بخواهیم صورت مسئله را پاک کنیم باید روش کار تعریف کنیم. به عنوان مثال اگر در ایامی مانند عاشورا و یا شهادت ائمه (ع) این مراکز فعالیت دارند می توانند برنامه های فرهنگی خاصی را هم در نظر بگیرند و در واقع به مناسبت همان روز فرهنگ عمومی مجموعه را تغییر دهند نه اینکه بخواهند فعالیت خود را متوقف کنند.

وی با تاکید بر این که «تعطیلی مراکز گردشگری و تاریخی در ایام تعطیلات رسمی تخلف است» گفت: این مسئله می تواند به موضوع گردشگری و جذب گردشگر آسیب برساند قطعا ما هم در مجلس پیگیری خواهیم کرد و به رئیس سازمان میراث فرهنگی تذکر می دهیم.

رئیس فراکسیون گردشگری مجلس همچنین بیان کرد: این مسئله قابل حل است و تا گردشگرانی که به کشور ما سفر می کنند بتوانند به راحتی بازدید کرده و مشکلی در فعالیت این مراکز پیش نیاید.

1