24 آوریل 2024 - 02:49

تجهیز همه استان ها به کیوسک های صنایع دستی در آینده

10 ژوئن 2017 - 11:20 dsfr.ir/dq8to

تجهیز همه استان ها به کیوسک های صنایع دستی در آینده
روابط عمومی اداره میراث فرهنگی و گردشگری زنجان
نخستین کیوسک های صنایع دستی کشور در زنجان

مدیرکل دفتر صادرات صنایع دستی اعلام کرد: همه استان ها برای دسترسی آسان گردشگران داخلی و خارجی به کیوسک های صنایع دستی مجهز می شوند.

به گفته پویا محمودیان، با اعتماد به این تئوری که صنایع دستی به عنوان سوغات و هدیه باید در دسترس هموطنان و گردشگران خارجی باشد، این تصمیم گرفته شده است. وی در گفت و گو با «ایرنا» افزود: «در شرایطی که در شهرهای کشور از نظر راه اندازی بازارچه و محل عرضه و فروش مستقیم صنایع دستی در محدودیت هستیم، ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به شخصه توجه و پیگیری ویژه ای روی کیوسک ها دارند.»

به گفته محمودیان، در اردیبهشت امسال 16 کیوسک در پارک بانوان زنجان افتتاح شده و سه کیوسک دیگر در کرمانشاه آماده افتتاح است. وی همچنین با بیان اینکه هدف گذاری فاز اول، راه اندازی این کیوسک ها در مناطق گردشگری و سایت های میراث فرهنگی است گفت: فازهای بعدی هم در دیگر شهرستان هایی که قابلیت دارند، اجرا خواهد شد.

مدیرکل صادرات معاونت صنایع دستی یادآور شد: «تاکید داریم ظاهر کیوسک ها شکیل و پرجاذبه باشد؛ طوری که شان صنایع دستی ایرانی در محل فروش حفظ شود. ابتدا به طراحی متحدالشکل فکر کردیم، ولی در نهایت با توجه به تفاوت شاخص های جغرافیایی و فرهنگی، طراحی را به شکل بومی برعهده استان ها گذاشتیم.»

به گفته محمودیان، قرار است در مرحله اول کیوسک ها در اختیار صنعتگران و هنرمندان قرار بگیرد. از فاز بعد، زمینه حضور بخش خصوصی در سرمایه گذاری و اجرا فراهم خواهد شد و معاونت صنایع دستی، ناظر بر چیدمان، کیفیت، ایرانی بودن و قیمت ها خواهد بود.

1