29 مارس 2024 - 03:29

جای خالی ثبت جهانی در استان همدان

8 ژوئن 2017 - 14:40 dsfr.ir/t52dp

جای خالی ثبت جهانی در استان همدان
میراث آریا
زهرا احمدی پور رئیس سازمان میراث فرهنگی

معاون رئیس جمهور گفت: #دولت از منظر #اقتصاد مقاومتی بر دو اولویت مهم تولید و #اشتغال تأکید دارد که مقام معظم رهبری تببین کرده اند.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، زهرا احمدی پور، رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در جلسه قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان همدان گفت: دولت از منظر اقتصاد مقاومتی، بر دو اولویتی که مقام معظم رهبری در ابتدای سال 96 تبیین کرده اند یعنی تولید و اشتغال تأکید دارد. آن چه در سال 95 گفتمان اقتصاد مقاومتی را شکل داد، مقدمه ای شد تا براساس آن در سال 96 بخواهیم وضعیت تولید و اشتغال را بالا ببریم و از شرایط ناپایدار گذر کنیم.

تأکید دولت بر واگذاری است

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اینکه تأکید جدی دولت در سال 96 بر واگذاری به بخش خصوصی است، گفت: «امسال نیز مانند سال گذشته واگذاری ها به بخش خصوصی از اولویت های دولت است. اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری پروژه های استانی را به دستگاه های دولتی ابلاغ کرده و دستگاه ها در حال مشخص کردن برش های استانی هستند. این برش های استانی احتمالا تا اواخر خرداد ابلاغ می شود.

او افزود: اولویت هایی که برای سال 95 در استان ها طراحی کرده بودیم، باید در سال 96 ما را به تولید و اشتغال برسانند. همچنین باید امسال سهم صادرات را به صورت جدی دنبال کنیم. اگر برندسازی صورت گیرد می توانیم در چرخه صادرات موفق عمل کنیم.

جای خالی ثبت جهانی در همدان

احمدی پور تأکید کرد: استان ها باید بر اساس مزیت های خود خلق ثروت کنند، استان همدان که گردشگری را انتخاب کرده است، باید بتواند با توجه به مزیت های استانی برای توسعه آن برنامه ریزی کند. با وجود ظرفیت های تاریخی خوبی که در استان همدان وجود دارد تاکنون هیچ پرونده ثبت جهانی در این استان ارائه نشده است. باید حداقل یکی از آثار را که پرونده ثبت جهانی آن به سرعت آماده می شود به سازمان ارائه کنید تا بتوانیم آن را در فهرست موقت یونسکو قرار دهیم.

معاون رئیس جمهور با اشاره به تورهای مشترکی که میان همدان و کرمانشاه برگزار می شود، گفت: این تورها به استان کرمانشاه محدودشده است و وارد همدان نمی شود. باید همدان را به عنوان مقصد گردشگری حفظ کنیم تا بتوانیم از ظرفیت های این استان بهره کافی ببریم؛ چراکه برنامه ریزی برای تورهایی که به مقصد استان همدان می آیند می تواند توسعه گردشگری داخلی را به دنبال داشته باشد.

او با بیان اینکه در نوروز 96 سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از استان ها خواست تا شعاری برای امسال مشخص کنند، افزود: باید رویدادهای استان حول محور این شعار صورت گیرد. همچنین باید استان همدان برنامه ریزی دقیق تری برای گردشگری داخلی که گردشگری خارجی را به دنبال دارد داشته باشد.

دیدگاه ها

  • سپهر از خرم آباد شهر ترانه و مفرغ و بلوط 8 ژوئن 2017 - 15:53

    جای خالی ثبت جهانی در لرستان پایتخت ژئوتوریسم ایران بسیار مشهود است.با وجود اینکه سالها از ثبت دره باستانی خرم آباد با محوریت دژ شاپورخواست و مجموعه پل های تاریخی لرستان در فهرست موقت یونسکو گذشته ولی تا کنون شرایط برای ثبت رسمی و دائمی این آثار در میراث جهانی یونسکو فراهم نشده است!

1