19 مارس 2024 - 11:45
بلومبرگ معرفی کرد

4 اپلیکیشن کاربردی برای سفرهای انفرادی

28 می 2017 - 11:00 dsfr.ir/hi3lm

4 اپلیکیشن کاربردی برای سفرهای انفرادی
quantodesign.com
اپلیکیشن detour

بلومبرگ در جدیدترین گزارش خود 4 #اپلیکیشن را معرفی کرده که برای سفرهای انفرادی به کار می آیند.

بنیانگذار و مدیر اجرایی سابق گروپون، اندرو مایسون، یک صنعت جدید را بنیان گذاشت و آن هم راهنمای شنیداری است. آخرین اپلیکیشن او، Detour در سال 2015 با عرضه فراگیر تورهای شنیداری نامتعارف که البته انگشت شمار بود و تنها مناطقی خاص را پوشش می داد، آغاز به کار کرد. این اپلیکیشن حالا توسعه پیدا کرده و 115 تور در 17 بازار بین المللی از پورتلند تا پاریس را پوشش می دهد. بیشتر تورهای شنیداری با صدای مردم محلی مشهور ضبط شده است. تمرکز بر روایت مستند گونه داستان به این معناست که تجربه استفاده از این تورها، بیشتر از اینکه شبیه استفاده از یک بسته شنیداری جذاب باشد، گوش دادن به مدل شنیداری Lonely Planet است. نکته مهم تر اینکه این برنامه با اتکا به جی پی اس کار می کند؛ یعنی هیچ وقت کلمه ای از این برنامه پیش از ورود به مکان جدید نمی شنوید. دانلود این برنامه برای اندروید و آی فون رایگان است و البته باید برای خرید هر تور باید 5 دلار هزینه کنید.

طبق گزارش بلومبرگ، اپلیکیشن Peek نیز این امکان را فراهم کرده که از بین 22کشور در سراسر جهان مقصد ماجراجویی انتخاب شود؛ البته با مشارکت مسافرانی که با یکدیگر همفکر و هم نظرند. این اپلیکیشن فهرستی از فعالیت های منتخب را ارائه می کند که شامل تورهای غذا و دوچرخه سواری و گشت وگذارهای تفریحی است. این برنامه در دسترس بودن در زمان موردنیاز و بهترین قیمت برای خدمات را تضمین می کند. بنابراین کاربرها می توانند بدون هیچ نگرانی و به طور آنلاین حتی در لحظه آخر رزرو خود را انجام دهند. دانلود این برنامه نیز برای آی فون و وب رایگان است.

EatWith هم برنامه دیگری است که مدل رستورانی Airbnb (سایتی که مردم در آن اماکن اقامتی را کرایه می دهند) به حساب می آید. این برنامه به مردم محلی در 200 شهر جهان امکان داده تا در خانه هایشان را روی مسافران برای شام دسته جمعی باز کنند. کاربران می توانند مقصد و تاریخ موردنظر خود را وارد و سپس به فهرست های متنوعی دست پیدا کنند که بعضی از آنها با کلاس آشپزی هم جفت شده است. براساس گزارش مذکور، همه کسانی که تنهایی سفر می کنند، با افکار منفی و نگران کننده درباره امنیت در برخی مناطق روبه رو می شوند. این مساله در مورد زنانی که تنها سفر می کنند، فراگیرتر است. برای غلبه بر این افکار، اپلیکیشن هایی مثل Companion و SafeTrek وجود دارند که در اولین اقدام، آدرس کاربر را برای دوستان، خانواده و همراهان تعیین شده اعلام می کند و اگر گزینه «من احساس خوبی ندارم» انتخاب شود، زنگ خطر را برای آنها به صدا درمی آورد. در این برنامه ها می توان این گزینه احتیاطی را نادیده گرفت و مستقیما به پلیس وصل شد.

« دنیای سفر » این نوشته را از « سایت اتاق بازرگانی تهران » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1