18 مارس 2024 - 17:07

کاهش 16 درصدی سهم آمریکا از گردشگران خارجی

28 می 2017 - 10:00 dsfr.ir/pk3jp

کاهش 16 درصدی سهم آمریکا از گردشگران خارجی
newsweek.com
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا

صنعت #گردشگری #آمریکا رو به افول است و همه انگشت های اتهام به سوی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور نشانه رفته است.

به گزارش ایسنا به نقل از «بیزنس اینسایدر»، بر اساس جدیدترین آمار و ارقام منتشر شده، سهم صنعت گردشگری آمریکا از گردشگری بین المللی در ماه مارس 2017 با کاهش 16 درصدی نسبت به مارس سال گذشته همراه بوده است.

این روند نزولی از ماه اکتبر 2016، یک ماه پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا آغاز شده بود و از اکتبر سال گذشته تا مارس 2017، میزان ترافیک ورود گردشگران خارجی به آمریکا به طور متوسط با 11 درصد کاهش در قیاس با مدت مشابه سال گذشته آن مواجه بوده است، این در حالی است که گردشگری در سایر نقاط جهان در این بازه زمانی 6 درصد رشد داشته است.

کمپانی «فورسکوئر» که بیشتر برای اپلیکشن موبایل خود که نشان دهنده میزان مراجعه افراد به رستواران ها، هتل ها و دیگر اماکن و ارائه آمارهای تحلیلی است شناخته می شود، افول صنعت گردشگری آمریکا را مرتبط با «دونالد ترامپ» رئیس جمهور جدید این کشور می داند که با سیاست های خود موجب شده بسیاری نسبت به سفر به آمریکا احتیاط کنند. هزاران نفر از گردشگران کشورهای خاورمیانه و آمریکای جنوبی و مرکزی که مورد سیاست های مهاجرتی سرسختانه «ترامپ» قرار گرفته اند، بیشتر از سفر به آمریکا اجتناب می کنند.

در این میان، طرفداران «ترامپ» ممکن است استدلال کنند سیاست های او مبنی بر کاهش گردشگران از برخی کشورها هزینه اقتصادی دارد که در قیاس با رفع نگرانی های امنیتی به صرفه است، اما از سوی دیگر منتقدین تاثیر این سیاست ها را زیر سوال می برند.

بر اساس آمار جدید کاهش نزخ ورود گردشگران خارجی به آمریکا به کاهش 1 تا 2 درصدی خرید از فروشگاه ها، رستوران ها وجاذبه های توریستی منجر می شود. همچنین هتل ها که در حال 15 درصد توسط گردشگران خارجی اشفال شده اند حتی بیشتر از این تحت تاثیر منفی قرار می گیرند.

در سال 2017 تاکنون بیش از 3400 مغازه خرده فروش در آمریکا کسب و کار خود را تعطیل کرده اند و پیش بینی می شود این رقم تا پایان سال جاری به 8600 واحد تجاری کوچک برسد.

همچنین میزبان جستجو برای سفر به ایالات متحده آمریکا در نیمه اول امسال 6 درصد نزول داشته است.

1