19 مارس 2024 - 08:48
در آیین انتخاب موزه برتر توسط ایکوم

نیاوران در شاخص «حفاظت و نگهداری» موزه برتر کشور معرفی شد

25 می 2017 - 12:00 dsfr.ir/4x3do

نیاوران در شاخص «حفاظت و نگهداری» موزه برتر کشور معرفی شد
روابط عمومی مجموعه فرهنگی-تاریخی نیاوران
آیین موزه برتر در خانه هنرمندان ایران

مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران در شاخص «حفاظت و نگهداری» در سطح موزه های بزرگ دولتی به عنوان موزه برتر کشور معرفی شد.

به گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران، در مراسمی که از سوی کمیته ملی موزه های ایران (ایکوم) به مناسب هفته میراث فرهنگی در خانه هنرمندان ایران برگزار شد، این مجموعه در سطح موزه های بزرگ دولتی در شاخص «حفاظت و نگهداری» به عنوان برترین موزه کشور معرفی شد.

همچنین در 3 شاخص "کودک و نوجوان"، "آموزش" و "بازدید" از کاخ موزه نیاوران در کنار دیگر موزه ها همچون کاخ گلستان، موزه ملی ایران، باغ موزه دفاع مقدس و مجموعه سعدآباد تقدیر شد.

در بیانیه امسال آئین انتخاب موزه های برتر سال 95 که توسط ایکوم ایران با عنوان "آئین موزه برتر 10 ساله شد"، آمده است: "در هفته میراث فرهنگی سال 1396 خورشیدی، در حالی آیین موزه برتر را جشن می گیریم که 10 سال از اولین دوره آن سپری شده است.

آیین موزه برتر بر سبیل مودت و مضبوط به ضوابطی است که مبنا و معیار آن اخلاق موزه ای ست. این معیار در تمامی مراتب و مراحل شکل گیری آیین موزه برتر مورد توجه برگزار کنندگان بوده است وبه عبارتی این آیین تلاش می کند همچون آیینه ای اخلاق موزه ای را در بستر فعالیت های سالانه جامع موزه دارای ایران منعکس کند.

آیین موزه برتر آن گونه که می شناسیم مراسمی فراتر از مسابقات و رقابت های متداول است. برندگان این آیین تمامی موزه داران و نهادهای موزه ای کشور می باشند و برگزیدگان در کسوت طلایه داران موزه داری کشور تلاش می کنند طی سال پیش روی نمایندگان شایسته ای برای معرفی ظرفیت های اکوسیستم موزه داری کشور باشند.

موزه داری کشور که خانواده ای بزرگ از موزه های وابسته به نهادهای مستقل خصوصی، عمومی و دولتی را تشکیل می دهد همواره تلاش می کنند با تکیه بر ظرفیت های بی بدیل میراث فرهنگی تاریخی و طبیعی کشور و توان کارشناسی و هنری موزه داران صدیق این مرزو بوم از یک سو و گنجینه بی بدیل ملت بزرگ و فرهنگ دوست ایران زمین دیگر سو در راه اعتلای فرهنگی کشور نقش موثر بازی کنند.

1