28 مارس 2024 - 15:49

بزرگ ترین افتخار موزه رهگشا کارآفرینی در شهر بادرود است

22 می 2017 - 20:30 dsfr.ir/5l1wo

بزرگ ترین افتخار موزه رهگشا کارآفرینی در شهر بادرود است
روابط عمومی مجموعه فرهنگی-تاریخی نیاوران
نشست مروری بر تجارب موزه ها

مدیر موزه عروسک های ملل در نشست مروری بر تجارب موزه ها در کاخ #نیاوران گفت: بزرگ ترین افتخار موزه رهگشا کارآفرینی در شهر بادرود است.

به گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی - تاریخی نیاوران در سومین جلسه از نشست مروری بر تجارب موزه ها که همزمان با پنجمین روز از هفته میراث فرهنگی بعداز ظهر یکم خرداد ماه در سالن کنفرانس این مجموعه برگزار شد، موزه خصوصی عروسک های ملل تجارب ارزشمند و موفق موزه ای خود را دراختیار موزه داران قرار داد.

وی با بیان اینکه تجربه های آموزشی در موزه عروسک های ملل به چند بخش تقسیم می شود توضیح داد: آموزش در حین بازدیدهای گروهی و انفرادی که در آن کودکان از طریق قصه، بازی و روایت با موزه آشنا می شوند، اجرای برنامه در دوبخش ملی بین المللی به تناسب مناسبت های هر ماه، برگزاری شب های فرهنگی با هدف آشنایی با فرهنگ ایران و جهان و برگزاری کارگاه های آموزشی که تجربه های موزه را درسطوح مختلف به مخاطبان منتقل می کند از جمله تجربه های آموزشی می باشند.

وی اظهار داشت: برنامه های آموزشی در موزه عروسک های ملل با اصول و رویکردهایی همچون ایجاد شرایطی جهت تعمیق یادگیری با بهره گیری از رسانه های دیداری، شنیداری و نوشتاری، تناسب برنامه های آموزشی با ویژگی های تحولی کودکان، برنامه های آموزشی پلی به سوی گذشته و زندگی کنونی کودکان و غیره برگزار می شوند.

مدیر موزه عروسک های ملل افزود: استفاده از آموزشگران بومی در برگزاری کارگاه های مختلف آموزشی، استفاده از پدیدآورندگانی که در دنیای کودکان نقش مهمی دارند همچون مترجمان و نویسندگان، بهره گیری از روش های خلاق در قصه گویی های آموزشی، استفاده از بحث گروهی جهت انتقال مفاهیم به کودکان، آموزش از طریق بازی و نگاه بوم نگر در برگزاری برنامه ها دیگر رویکردهای این موزه در امر آموزش می باشد.

وی تصریح کرد: برنامه های اجرایی در موزه به همراه نمایشگاه هایی از صنایع دستی، عکس و پوشاک برگزار می شوند تا کودکان بتوانند اطلاعات را از طرق مختلف به دست آورند.

1