29 مارس 2024 - 18:02

به زودی فست فود در ونیز ممنوع خواهد شد

23 می 2017 - 11:30 dsfr.ir/8d2he

به زودی فست فود در ونیز ممنوع خواهد شد
azureedge.net
شهر ونیز شهری بر روی آب

به منظور کاهش میزان #گردشگری (و البته جلوگیری از زیر آب رفتن شهر)، ونیزی ها محدودیت هایی را بر صنعت گردشگری اعمال می کنند.

تراویس کتزاک در ویوا می نویسد: زیر فشار توریسم پر حجم، جمعیت ونیزی روز به روز کاهش می یابد و این اولین باری نیست که ونیز در تلاش است از دست توریست ها خلاصی یابد. پس از این که ممنوعیت کشتی های کروز در سال 2014 مرتفع شد، ونیزی ها با استفاده از موانعی متشکل از قایق های ونیزی، از وارد شدن کروز ها به تالاب ممانعت کردند.

تصمیم مسئولان گردشگری این شهر برای کاهش یافتن بازدیدکننده ها در شهرهایی نظیر ونیز که توریسم در این کشورها نیز مخل فرهنگ محلی و شرایط معاش آنها شده، بازتاب یافته است. اکنون برای حفظ کردن فرهنگ غذایی ونیز، فست فود در تمامی خیابان ها آبی شهر ممنوع خواهد شد.

پائولا دل مار، از مسئولان گردشگری ونیز می گوید: ما مبارزه ای را علیه فست فود به راه انداخته ایم تا فرهنگ غذایی منحصر به فرد خود را حفظ کرده و به نمایش بگذاریم.

شورای شهر ونیز در اعلامیه ای بیان داشت: تکثر فروش و مصرف غذاهای به اصطلاح «بیرون بر» به کاهشی در کیفیت محصول انجامیده و احساسی منفی در میان ساکنین و مسافران ایجاد کرده است.

ونیزی ها احساس می کنند که کباب های بی کیفیت و ارزان و پیتزاهای بیرون برشان، شکوه تاریخی شهر و روش آشپزی محلی آن ها را تخریب می کند.

ممنوعیت جدید فست فود از افتتاح کبابی ها، پیتزاهای تکه ای و در کل هر غذاخوری ای که جایی برای نشستن نداشته باشد جلوگیری خواهد کرد.

فرانسسکا دا ویلا، رئیس بخش بازرگانی شورای شهر ونیز به سی ان ان گفت: این ممنوعیت سپری دفاعی برای حفظ سنت و فرهنگ است. سر میز نشستن بسیار به جا است. به اشتراک گذاشتن یک میز زیبایی خاصی دارد.

1