28 مارس 2024 - 17:07
رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان:

از خیابان فردوسی تا قلعه فلک الافلاک مسیر گردشگری می شود

22 می 2017 - 14:00 dsfr.ir/i23yu

از خیابان فردوسی تا قلعه فلک الافلاک مسیر گردشگری می شود
safireaflak.ir
نمایی از دژ شاپورخواست (قلعه فلک الافلاک)

از خیابان #فردوسی تا قلعه فلک الافلاک به عنوان مسیر #گردشگری تأمین اعتبار شده که پیش بینی می شود ظرف 6 ماه انجام شود.

"رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی لرستان"

برزو بردی نشین در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: امسال بازآفرینی فضاهای شهری و عمومی را درنظر گرفتیم و چند پروژه طراحی شهری را شروع کرده ایم.

وی اضافه کرد: طرح کف سازی و بهسازی خیابان فردوسی خرم آباد از جمله طرح های فوق است به اتمام رسیده و ظرف یک ماه آینده عملیات اجرایی آن آغاز می شود. ظرف یک ماه آینده کف خیابان فردوسی پیاده محور می شود که این کف سازی با آجر و سنگ در حال انجام است.

بردی نشین گفت: از خیابان فردوسی تا قلعه فلک الافلاک به عنوان مسیر گردشگری تأمین اعتبار شده و عملیات اجرایی آن ظرف یک ماه آینده اجرایی و نهایتا 6 ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه 60 درصد بافت های ناکارآمد لرستان را واحدهای مسکونی تشکیل می دهند، تصریح کرد: مابقی فضاها، شهری و عمومی هستند. امسال لرستان به عنوان استان پایلوت تفاهم نامه ای را با یک نهاد توسعه بافت های فرسوده بسته تا اقدام به ساخت و ساز واحدهای مسکونی در بافت های فرسوده کند. با امضای این تفاهم نامه در شهرستان بروجرد به عنوان پایلوت عملیات اجرایی شروع شده است.

دیدگاه ها

  • سپهر از خرم آباد شهر ترانه و مفرغ و بلوط 22 می 2017 - 14:34

    خرم آباد از سوی دفتر منطقه‌ ای اسکان بشر سازمان ملل متحد به عنوان یک شهر نمونه گردشگری انتخاب شده است. این انتخاب به منظور اجرای طرح توسعه پایدار شهری بر مبنای گردشگری است. محور اجرای این طرح قلعه فلک الافلاک است و ساماندهی فضای اطراف این قلعه. همچنین طرح مرمت و حفاظت از سایر آثار باستانی سطح شهر خرم‌ آباد نیز جزء این طرح محسوب می‌شود. خرم‌ آباد به عنوان نخستین شهر ایران به منظور اجرای این طرح از سوی دفتر منطقه‌ای اسکان بشر سازمان ملل متحد انتخاب گردیده و هزینه اجرای این طرح نیز هفتصد هزار دلار اعلام شده است. در صورت تحقق وعده ی ثبت رسمی قلعه باستانی فلک الافلاک در میراث جهانی یونسکو و اجرای کامل این طرح بین المللی خرم آباد به یکی از مشهورترین شهرهای توریستی دنیا تبدیل می شود. وجود جاذبه های گوناگون طبیعی و باستانی از جمله غارهای ماقبل تاریخ، پل های تاریخی، دریاچه ها، آبشارها، چشمه ها، سراب ها، رودخانه ها، عمارت ها، کاروانسراها و مساجد تاریخی، باغ های ملی و پارک های توریستی زیبا، قلعه، برج و سایر بناهای تاریخی زمینه انتخاب شدن خرم آباد از جانب سازمان ملل متحد به عنوان یکی از مهمترین مناطق نمونه گردشگری دنیا را فراهم نموده است.

  • سپهر از خرم آباد شهر ترانه و مفرغ و بلوط 22 می 2017 - 14:52

    خرم آباد این بهشت حقیقی روی زمین را دریابید.سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور اگر واقعا خواهان معرفی مقاصد جدید گردشگری و چند برابر شدن ورود توریست های خارجی به ایران است توجه خود را به شهر فوق العاده زیبای خرم آباد معطوف نماید.موقعیت توپوگرافی خرم آباد در میان دره ای رویایی در ایران بی همتاست و ترکیبی شگفت انگیز از انواع جاذبه های طبیعی-تاریخی و توریستی را دارد.بیش از ده سال از ثبت موقت دره ی خرم آباد با محوریت قلعه شکوهمند فلک الافلاک در میراث یونسکو میگذرد دیگر زمان آن رسیده برای تحقق وعده ثبت جهانی خرم آباد اقدام شود تا مردم همیشه محروم لرستان همچون استان های ثروتمند تهران و اصفهان و فارس و یزد و کرمان و آذربایجان از مزایای صنعت گردشگری به ویژه در حوزه اشتغال زایی بهره مند شوند.

1