28 مارس 2024 - 13:47

هفت درس بازاریابی هتل ها که از نصایح مادرانه می توان آموخت

21 می 2017 - 15:20 dsfr.ir/2m47w

بازاریابی آنلاین هتل ها

شاید برایتان جالب باشد که بدانید برخی از اصول #بازاریابی در #هتل ها، ریشه نصایح مادرانه دارد که کافیست آن ها را دوباره مرور کرد.

اینکه نصایح و پندهای مادرانه که همه ما بارها و بارها آن ها را در دوران کودکی خود شنیده ایم، بتوانند زیربنای اصول بازاریابی باشند، کمی دور از ذهن بنظر می آید اما واقعیت این است که یک نگاه دوباره به همین نصایح به ظاهر پیش افتاده نشان از عمق معنای آنان در ارتباط با اصول اولیه بازاریابی دارد. از همین روی و به مناسبت روز جهانی مادران، شرکت تامبورین به عنوان یکی از شرکت های مشاوره ای و بازاریابی در نیویورک سعی کرده در مقاله ای به زبان عامیانه، هفت پیوند بین پندهای مادرانه و اصول بازاریابی در هتل ها را برای بازاریابان این صنعت بیان کند.

1. پول که علف خرس نیست!

مدیران درآمد، شرکت های مدیریتی هتل و مدیران کل هتل ها بیش از هر کسی دیگر زیر بار فشار درآمدزایی هتل می باشند. با این حال بسیاری از مدیران بازاریابی هتل ها خود را از پاسخ گویی به مسوولیتی که پذیرفته اند دور نگاه می دارند و بجای آن دائم به طرح ایده ای نو و تعداد دنبال کنندگان در رسانه های اجتماعی و یا عکس های تازه از هتل هستند؛ رویه ای که مسلما کار آن ها را برای سال بعد فعالیت و درخواست بودجه بسیار سخت می کند. پس باید دانست که بدون اندازه گیری عملکردهایتان، مدیران و مالکان هتل ها این آمادگی را خواهند داشت تا بودجه و حتی نفرات تیم بازاریابی شما را تعدیل کنند.

2. فقط خودت باش

در دنیای امروز بیش از هر زمان دیگر شفافیت و اعتبار برای برندهای هتل اهمیت دارد. رسانه های اجتماعی همه چیز را تغییر داده اند و امروزه این مشتریان هستند که عملکرد برندها را مشخص می کنند تا بیشتر بر مبنای سلیقه آنان رفتار کنند تا روند تجاری مورد علاقه خودشان. صنعت مهمان نوازی دیگر یک امر تجاری B2C به معنای تجارت در برابر مشتریان نیست، بلکه به P2P به معنای مردم در برابر مردم تبدیل شده است. بنابراین هر گامی از بازاریابی شما باید القا کننده خود واقعی شما به عنوان میزبان باشد نه طرحی برای سودجویی از مشتری.

3. کاری که شروع کرده ای را تمام کن

موفقیت در بازاریابی یک شبه به دست نمی آید. شما هیچوقت به سرعت صاحب رنک نخست گوگل نخواهید شد. فهرست ایمیل های شما هیچوقت در یک ماه به پرواز درنخواهد آمد. تعداد اعضا و دنبال کنندگان شما در رسانه های اجتماعی با چندتا پست، چندبرابر نخواهند شد و شما هرگز انفجاری از رزروهای مستقیم را تنها با یک کمپین تبلیغاتی نخواهید دید. بنابراین از هیچ تلاش بازاریابی انتظار نتایج سریع را نداشته باشید. موفقیت های بازاریابی حاصل استمرار است. هر بخشی از برنامه بازاریابی تکه ای از تصویر موفقیت کلی شماست پس اگر چیزی در لحظه ناامیدتان می کند یا به ظاهر بی نتیجه نشان می دهد را رها نکنید.

4. اگر نخواهم بهت اجازه نمی دهم

موفقیت شما در بازاریابی در نهایت به این برمی گردد که تا چه اندازه می توانید مشتریان خود را با تجربیات و خاطرات خوب راضی نگه دارید و اینکه بازاریابی شما باید منعکس کننده سلایق و احساسات مهمانان و مزایایی که از بودن در هتل شما نصیب شان می شود، باشد. اما بالاتر از همه این موارد باید به یاد داشته باشید که دلیل وجود شما در این سمت، همین مردم هستند و همین ها نیز می توانند براحتی شما را بیرون کنند!

بنابراین بجای آنکه برنامه های بازاریابی خود را صرف خودستایی و بزرگنمایی غیر واقعی هتل کنید، سعی کنید نشان دهید که چگونه انتظارات مهمانان می تواند از بودن با شما برآورده شود.

5. قبل از عبور از خیابان هر دو طرف را نگاه کن

هیچگاه در بازاریابی وقتی در حال طراحی کمپینی هستید یا برنامه ای دارید، چشم خود را بر روی بخشی از بازار بی دلیل نبندید. سعی کنید برنامه های خود را بر اساس بازخوردهای واقعی بچینید و تمام جنبه ها و زوایای بازار را بسنجید و برای این سنجش هزینه کنید. گاهی براحتی می توان در قبال هزینه ای اندک، نظرات گرانقدری بدست آورد.

6. آب ریخته شده، جمع نمی شود

یک حقیقت برای تمام بازاریابان هتل ها وجود دارد: گاهی با همه تلاش های مثبت، نتایج دلخواه نیستند! این امر می تواند حتی بعد از یک سرمایه گذاری عظیم مالی و انسانی رخ دهد اما به یاد داشته باشید که شما چیزی را بدست می آورید و چیزی را هم از دست می دهید.

پس بجای ماتم گرفتن و سرزنش خود و یا بدتر از آن سرزنش تیم خود، دوباره بلند شوید. مسیر نادرست رفته شده را مرور کنید، اشتباه و خطاهای انجام شده را برای پرهیز از ارتکاب دوباره مشخص کنید و محکم تر از قبل به راه تان ادامه دهید.

7. مگر هر کاری بقیه کردند، تو هم باید انجام بدی؟

تغییرات رویه های بازاریابی خیلی به سرعت در حال اتفاق است. بنابراین رها کردن همه آنچه تا بحال انجام می دادید و انتخاب یک روش نوین بدون اینکه درباره کارامدی آن متناسب با شرایط خود و هتل تان فکر کنید، کار ساده ای است. بنابراین به این نصیحت مادرانه گوش کنید و روش مناسب با شرایط خودتان را انتخاب کنید و در انجام آن مصمم باقی بمانید و قبل از هر تغییر روش و انتخاب برنامه ای از خود بپرسید که آیا این برنامه با بازار موردنظر و داشته های ما همخوانی دارد؟ آیا اصلا بودجه و قدرت اجرایی درست آنرا دارید؟ و اینکه برنامه ای برای آن در دست تان هست؟

1