28 مارس 2024 - 20:06
مسجدجامعی:

دولت یازدهم ایران هراسی را به ایران دوستی تبدیل کرد

17 می 2017 - 12:00 dsfr.ir/1u46p

دولت یازدهم ایران هراسی را به ایران دوستی تبدیل کرد
علی شیربند
احمد مسجدجامعی، عضو شورای شهر تهران

احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر #تهران مهم ترین شاخص #دولت #روحانی را کاهش فضای امنیتی نسب به #ایران عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی صندوق احیا، عضو شورای شهر تهران مهم ترین شاخص دولت یازدهم را کاهش فضای امنیتی نسب به ایران دانست و گفت: دولت توانست شرایطی فراهم کند که گردشگران اعتماد کرده به ایران بیایند. در واقع تدبیر سیاست خارجی دولت یازدهم اتفاقی بود که ایران هراسی را به ایران دوستی تبدیل کرد.

احمد مسجد جامعی در تشریح اهمیت سیاست خارجی بر رشد گردشگری کشور عنوان کرد: مسلما ایجاد شرایط سیاسی مناسب اهمیت بالایی در رشد گردشگری خواهد داشت که قبل از دولت یازدهم نادیده گرفته شد، اما با تدبیر در سیاست خارجی این دولت اتفاقات بسیار مثبتی رخ داد که رونق اقتصادی را در پی خواهد داشت.

وی با اشاره به تاریخچه صندوق احیاء و بهره برداری از بناهای تاریخی و فرهنگی، گفت: پیشنهاد تشکیل صندوق احیاء و بهره برداری از بناهای تاریخی و فرهنگی به دولت اصلاحات بر می گردد که در برنامه چهارم توسعه مطرح شد، اما در سال های بعد از دولت اصلاحات توجه لازم به آن نشد و مغفول باقی ماند، اما با روی کار آمدن دولت یازدهم بار دیگر احیاء شد و توصیه می شود که با سرمایه بیشتری کارش را ادامه دهد.

او در ادامه احیاء و مرمت اماکن تاریخی را از شاخص های مهم توسعه گردشگری ایران دانست و افزود: از ویژگی های این صندوق فعال سازی بخش خصوصی است و باعث خواهد شد که کار از شکل دولتی به ملی تبدیل شود.

وی اضافه کرد: ظرفیت فرهنگی و طبیعی ایران به گونه ای است که گردشگران داخلی و خارجی ترجیح می دهند اوقات خود را به جای سپری کردن در هتل، در اماکن تاریخی و طبیعی صرف کنند و ایران در بسیاری از مناطق مهد اینگونه جاذبه توریستی است که نباید از آن غافل شد و بهتر است دولت آن را به مردم واگذار کند تا آبادی کشور را شاهد باشیم.

وی که در طول چند سال گذشته با اجرا کردن طرح تهرانگردی وضعیت بناهای تاریخی را در تهران بررسی و مطرح کرده است افزود: تعداد واحدهای واگذار شده به بخش خصوصی توسط صندوق احیاء و بهره برداری از بناهای تاریخی و فرهنگی در دولت احمدی نژاد 10 بنا بوده که در دولت یازدهم به 64 بنا افزایش یافته است و انتظار می رود در ادامه دولت آقای دکتر روحانی این روند ادامه پیدا کند.

1