20 آوریل 2024 - 00:02
حسین مرعشی:

پیام برجام برای گردشگران خارجی خوب جواب داد

16 می 2017 - 10:30 dsfr.ir/8e0l9

پیام برجام برای گردشگران خارجی خوب جواب داد
میثم رودکی / دنیای سفر
بازدید راهنمایان گردشگری از تخت رستم

پیام #برجام در جذب گردشگران خارجی بسیار خوب جواب داد و در ظرف کمتر از چند ماه، پر شدن تمام ظرفیت های #گردشگری در کشور را شاهد بودیم.

"سید حسین مرعشی"

به گزارش ایسنا، رییس اسبق سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، در تبیین فضای کنونی صنعت گردشگری در ایران، اظهار کرد: برجام توانست در جذب گردشگران بین المللی ظرفیت های کشور مانند هواپیما، انواع تورهای گردشگری، هتل و ... را تا حد بالایی افزایش دهد و این نشان خوبی از موفقیت دولت روحانی در صنعت گردشگری است که ظرف کمتر از چند ماه تمام ظرفیت های این حوزه به گردشگران، اطلاع رسانی و تکمیل شد.

وی افزود: با توجه به فضای ایجاد شده در صنعت گردشگری توسط دولت تدبیر و امید، نیاز است در حوزه حمل و نقل هوایی ظرفیت های جدیدی تعریف شود، زیرا کاملا اقتصای و زود بازده است و باید سرمایه گذاری های نیمه تمام را تکمیل کنیم و سرمایه گذاری های جدیدی در این زمینه صورت پذیرد.

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی با مثبت خواندن شرایط به وجود آمده در صنعت گردشگری ایران، اظهار کرد: این آغاز پرحجم و خوبی است، اما با توجه به مولفه قیمت، بهتر است با تولید خدمات انبوه در ایران نسبت به کشورهای رقیب منطقه مثل ترکیه و امارت قیمت ها کاهش یابد، زیرا تا حدودی قیمت در ایران قابل قبول است و نیاز است با بالابردن سطح اشتغال قیمت تمام شده کالا و خدمات را در کشور پایین بیاوریم.

مرعشی در ادامه با اشاره به مولفه مهم امنیت داخلی در کشور، یادآور شد: متاسفانه چندی پیش ایران در جذب گردشگری بین المللی ضربه ای بزرگ خورد که مربوط به داستان سفارت عربستان است. ما چیزی نزدیک به هفتصد هزار گردشگر مسلمان شیعه داشتیم که به قم و مشهد می آمدند که بعد از حمله به سفارت عربستان و تیره شدن روابط ایران و عربستان متوقف شده و ان شاء الله به قول آقای دکتر روحانی نیاز است دولت به این موضوع بپردازد تا حل و فصل شود.

این فعال سیاسی با بیان اینکه دو موضوع مهم صنعت گردشگری؛ امنیت و قیمت است، یادآور شد: یک گردشگر به دنبال آن است که در محیط امن و آرامی استراحت کند و ارتباط خوبی با جامعه و طبیعت برقرار کند تا بتواند در محیط امن و ارزان مناطق ندیده را با نازل ترین قیمت ها بببند و به ناشناخته ها دست یابند. این دو موضوع مهم گردشگری دنیا است.

1