19 آوریل 2024 - 16:10

50 خانه تاریخی آماده تبدیل به هتل سنتی

15 می 2017 - 10:00 dsfr.ir/3u2qt

50 خانه تاریخی آماده تبدیل به هتل سنتی
azizihonar.com
خانه تاریخی حاج آقا علی (امین التجار) در شهر رفسنجان

ظرفیت های اقامتی استان #کرمان متناسب با رشد گردشگران ورودی به این استان نیست.

رئیس اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: در حال حاضر قریب به 3 هزار تخت در بخش هتلی و 2 هزار و 500 تخت در بخش مهمانپذیر و همچنین 110 ظرفیت بوم گردی و تعدادی خانه مسافر نیز آماده ارانه خدمات اقامتی به گردشگران هستند، اما متاسفانه این ظرفیت اقامتی متناسب با رشد گردشگران خارجی به استان کرمان نیست.

وی با اشاره به اینکه در 4 سال گذشته، 6 هتل به ظرفیت اقامتی استان افزوده شده، عنوان کرد: استان کرمان دارای ظرفیت هتل 5 ستاره است و این در حالیست که برخی از استان های کشور از این ظرفیت نیز محروم هستند.

وفایی تصریح کرد: خوشبختانه ساخت فضاهای اقامتی به عنوان اقامتگاه های سنتی در بافت تاریخی از سوی گردشگران مورد استقبال قرار گرفته که این اداره کل در صدد راه اندازی بیشتر این اقامتگاه ها با همکاری بخش خصوصی و دولتی است که سرمایه گذاران زیادی در این زمینه اعلام آمادگی کرده اند.

وی اعلام کرد: هم اکنون 10 پروژه هتلی در استان کرمان در حال اجرا است که 6 هتل آن 50 درصد رشد فیزیکی داشته اند و تعدادی هم به مرحله بهره برداری رسیده اند.

رئیس اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان بهره برداری از ظرفیت های تاریخی استان را از برنامه های سال جاری دانست و اظهار کرد: در حال حاضر 50 خانه تاریخی واجد شرایط آماده تبدیل به هتل سنتی هستند که بزودی با مشارکت بخش خصوصی و مالکین، این بناها به چرخه خدمات گردشگری وارد خواهند شد.

وی در ادامه گفت: بزرگ ترین خانه خشتی جهان، خانه حاج آقا علی با زیربنای بیش از 7 هزار متر مربع به عنوان بزرگ ترین هتل سنتی در حال آماده سازی است، همچنین کاروانسرای وکیل کرمان که بعد از مدت ها آزادسازی شده است با همکاری سرمایه گذاران بخش خصوصی احیاء و می تواند به عنوان فضای اقامتی و پذیرایی مناسبی جهت ارائه خدمات گردشگری محسوب شود.

1