18 آوریل 2024 - 09:01
دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان:

کمبود زائران عرب زبان اشغال هتل های مشهد را دچار مشکل کرد

9 می 2017 - 14:00 dsfr.ir/3x3iv

کمبود زائران عرب زبان اشغال هتل های مشهد را دچار مشکل کرد
نامشخص
هتلی در مشهد

زائران عرب زبان و مسلمان عمدتا از اماکن تفریحی مانند پارک های آبی، مراکز خرید و همچنین #گردشگری غذا در #مشهد استقبال می کنند.

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا گفت: باتوجه به اینکه عمده ظرفیت هتل های پنج ستاره در مشهد توسط زائران عربستان و بحرین اشغال می شد، اما پس از جریان حمله به سفارت عربستان و ایجاد وقفه در ورود این زائران به مشهد، متاسفانه مشکلات زیادی برای اشغال و تکمیل ظرفیت این گروه از هتل ها به وجود آمد.

مجید فرقانی اظهار کرد: مشکل اصلی گردشگران غیرعرب زبان، نقل و انتقال ارز است که البته پس از برجام این معضل به تدریج و تا حد زیادی در حال رفع شدن است، با وجود مشکل گردشگران در حوزه نقل و انتقال ارز، باید تدابیری اتخاذ شود تا استفاده از کارت های اعتباری گردشگران در داخل تسهیل شود.

وی ادامه داد: مشکل دیگری که برای گردشگران وجود دارد، ورود برخی از نهادهای غیرمرتبط با این حوزه و تداخل آنها با آژانس های مجاز گردشگری که متولی این امر تلقی می شوند، است.

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی درباره مشکلات گردشگران سلامت در مشهد با اشاره به وجود دلال ها به عنوان معضل اصلی برای این گروه از گردشگران خاطرنشان کرد: متاسفانه دلالان با ورود غیرقانونی به این حوزه به صورت هماهنگی های خصوصی با هتل ها، اقدام به ورود این مسافران می کنند که این امر می تواند باعث ایجاد مشکلات متعددی برای آنها شود.

فرقانی با تاکید بر وجود ظرفیت اقامتی مناسب و پاسخگوی نیاز گردشگر در مشهد، افزود: باتوجه به اینکه عمده ظرفیت هتل های پنج ستاره در مشهد توسط زائران عربستان و بحرین اشغال می شد، اما پس از جریان حمله به سفارت عربستان و ایجاد وقفه در ورود این زائران به ایران، متاسفانه مشکلات زیادی برای اشغال ظرفیت این گروه از هتل ها به وجود آمد که این امر مورد تایید اتحادیه هتل آپارتمان داران نیز است.

وی در خصوص اماکن مورد استقبال گردشگران خارجی عنوان کرد: بسته به نوع گردشگران، غیرمسلمان ها و گردشگران اروپایی ها و آمریکایی، اشتیاق بیشتری به بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی و به خصوص صنایع دستی کشور ما دارند و خوشبختانه بازار صنایع دستی ما در طی دو سال اخیر با تلاش های سازمان میراث فرهنگی و انتخاب مشهد به عنوان شهر سنگ های قیمتی جهان، پیشرفت های قابل قبولی داشته است.

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی ادامه داد: زائران عرب زبان و مسلمان نیز عمدتا از اماکن تفریحی مانند پارک های آبی، مراکز خرید و همچنین گردشگری غذا در مشهد استقبال می کنند.

فرقانی در رابطه با تعاملات زبانی گردشگران و زائران خارجی مطرح کرد: هنگامی که ما کشور و شهری گردشگرپذیر تلقی می شویم، باید فرهنگ، نشانه ها و زبان ما به گونه‎ای باشد که برای گردشگران و زائران قابل فهم باشد و برای حصول این امر لازم است تا تبلیغات لازم دراین خصوص را در داخل و خارج از کشور و به زبان های انگلیسی و عربی انجام دهیم.

وی گفت: هم اکنون مشهد تا حدی تنها محدود به بحث غذا و پارک های آبی شده است که با توجه به وجود ظرفیت های گسترده گردشگری در مشهد، اقدامات و ایده های جدیدی مانند برپایی نمایشگاه مشهد دوست داشتنی می تواند منجر به ساماندهی و ارتقای این وضعیت شود.

1