19 مارس 2024 - 12:17

فوکوک، بهشتی پنهان شده در ویتنام

9 می 2017 - 12:00 dsfr.ir/o8532

فوکوک، بهشتی پنهان شده در ویتنام
travelservices.online
جزیره فوکوک - phu quoc island

جزیره کوهستانی #فوکوک یکی از جاذبه های #گردشگری و مکان های دیدنی #ویتنام است. در اینجا با جاذبه های گردشگری این #جزیره آشنا می شوید.

کامبوج در کشور ویتنام قرار دارد، در کامبوج جزیره ای گرمسیری به نام فوکوک (Phu Quoc) قرار دارد که یکی از مکان های دیدنی ویتنام است و تنها راه رفت و آمد و دسترسی به این جزیره نیز، از طریق ویتنام است. این جزیره از جزایر کوهستانی محسوب می شود و تمام فضای سبز و جنگل ها این جزیره متراکم است. مساحت این جزیره 1320 کیلومتر مربع و جمعیت تقریبی آن 80 هزار نفر است. اسم دیگر جزیره فوکوک، جزیره مروارید است، به این دلیل که در بعضی از مکان های این جزیره افراد به پرورش مروارید می پردازند.

در ادامه با این جزیره کوهستانی که یکی از جاذبه های گردشگری ویتنام است، بیشتر آشنا خواهیم شد.

این جزیره در مقایسه با سایر جزایز ویتنام، تنها جزیره ای است که در آن برنج کاشته نمی شود. فلفل های این جزیره بسیار معروف و غذاهای دریایی و سس ماهی این جزیره هم بسیار عالی و پر طرفدار است. یکی از نکته های جالب این جزیره سگ هایی است که از گذشته تا به امروز در این جزیره بودند و در قدیم حیوان وحشی و درنده محسوب می شدند، اما با آموزش هایی که اهالی جزیره طی گذشت زمان به این سگ ها دادند، امروزه جز سگ های شکاری محسوب می شوند و در مکان های مختلف این جزیره قابل رویت هستند. جزیره فوکوک دارای جذابیت ها فراوانی است، تعدادی از این تفریحات عبارتند از: قایقرانی، ماهیگیری، قواصی و شنا که در سواحل این جزیره بسیار پر طرفدار است. گفتنی ست که مزارع فلفل جزیره فوکوک نیز، یکی دیگر از جاذبه های تفریحی این شهر به حساب می آید.

جاذبه های گردشگری جزیره فوکوک

در شرق این جزیره آبشاری به نام "Suoi Tranh" نام دارد که در روز های بارانی، واقعا زیبا و به یادماندنی است و در هنگام بارش باران جذابیت آبشار دو برابر می شود. همچنین مردم و اهالی این جزیره در روزهای بارانی کنار این آبشار به شنا می پردازند و زیبایی و جذابیت آن به حدی زیاد است که به عنوان یکی از جاهای دیدنی تایلند محسوب می شود. به دلیل اینکه یکی از کارهای مردم این منطقه کشت مروارید است، در مکان های عمومی جزیره فوکوک مانند رستوران کافی شاپ ها فروشگاه ها می توانید وسایل و محصولاتی که برای ساختشان از مروارید استفاده شده را تماشا کنید. همچنین بازدید کنندگان و گردشگران می توانند از کارخانه ساخت سس ماهی معروف و پرطرفدار این منطقه نیز بازدید کنند. با داشتن این همه زیبایی و جذابیت، بی دلیل نیست که ایم جزیره به یکی از جاذبه های گردشگری ویتنام تبدیل شده است.

بهترین زمان سفر

سه فصل بودن فوکوک، یکی از جالب ترین خصوصیات این جزیره است که از نوامبر تا مارچ یا (زمستان و اوایل بهار) ادامه دارد. این جزیره از نظر آب و هوای جغرافیایی معمولا آفتابی و متوسط دمای آن 31 درجه سانتی گراد و رطوبت هوا هم بسیار کم است. از آوریل تا ژوئن و اواخر اکتبر نیز دما افزایش می یابد و رطوبت هوا به 85 درصد می رسد. البته در این فصل این جزیره با کاهش گردشگران و توریست رو به رو می شود، چون آب و هوای این جزیره زیاد مناسب گردش و تفریح نیست. اما در ماه های جولای تا سپتامبر شاهد بارش باران و وزش باد های موسمی است.

در سال 2014 در کشور ویتنام قانونی جالبی تصویب شده بود، که گردشگران خارجی می توانند به مدت 30 روز بدون نیاز به ویزا در این جزیره به گردش و تفریح بپردازند. در گذشته تنها راه رفتن به این جزیره از طریق کشتی کروز بود اما اخیرا در این جزیره فرودگاه بین المللی افتتاح شده و روزانه تقریبا پنج پرواز در این فرودگاه صورت می گیرد که هر پرواز یک ساعت زمان می برد. این جزیره برای گردشگران خود خدماتی عالی برای اقامت را فراهم کرده است. گردشگران هم می توانند در هتل های لوکسی که در فوکوک افتتاح شده اقامت کنند و هم می توانند هزینه کمتری برای اجاره خانه ها و کلبه ها محلی بپردازند و شب خود را بگذرانند.

« دنیای سفر » این نوشته را از « همگردی » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1