28 مارس 2024 - 22:16
معاون سازمان میراث فرهنگی:

حمله به سفارت عربستان بیشتر از دستور مهاجرتی ترامپ به ایران لطمه زد

8 می 2017 - 20:00 dsfr.ir/7z2r8

حمله به سفارت عربستان بیشتر از دستور مهاجرتی ترامپ به ایران لطمه زد
میثم رودکی
مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری

تلاش دشمنان خارجی بعد از برجام برای محدود کردن #سفر به ایران ناموفق بود اما اقدام برخی داخلی ها در حمله به سفارت عربستان به منافع ایران لطمه زد.

"معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری"

به گزارش خبرنگار ایرنا، مرتضی رحمانی موحد روز دوشنبه در نشست بررسی عملکرد دولت در حوزه گردشگری اظهار کرد: با شروع کار دولت تدبیر و امید در سال 92، نگاه گردشگری عوض شد.

وی تاکید کرد: به رغم دست آوردهای بزرگ و غیر قابل کتمان این دولت در گردشگری و منافع حاصل از آن، اقدامات برخی ناآگاهان صدمات زیادی به روند این توسعه زد کما اینکه در زمان حمله به سفارت عربستان، گردشگری زیارتی ایران آمار یک میلیون و 700 هزار نفری داشت اما بیست ماه بعد که آمار گردشگری سال 95 باید به هشت و نیم میلیون نفر می رسید تعداد گردشگران زیارتی ما بطور خاص به 266 هزار نفر تنزل یافت.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی،‌صنایع دستی و گردشگری تاکید کرد: در مناظرات انتخابات ریاست جمهوری دیدیم که با تلاش های صورت گرفته در دولت یازدهم گردشگری که در گذشته فراموش شده بود به یک فضیلت در صحبت های تمامی نامزدها تبدیل شده بود و این دست آورد بزرگ دولت در همسو کردن نگاه ها در توسعه گردشگری است.

با تدبیر دولت یازدهم امروز در اروپا سفر به ایران مد است

رحمانی موحد عنوان کرد: به لطف دولت یازدهم امنیت و بهبود روابط بین المللی مهم ترین مزیت اصلی ما از بین سه رکن توسعه پایدار در گرشگری یعنی امنیت، کیفیت و مهمان نوازی است به طوری که امروز در اروپا سفر به ایران یک مد تلقی می شود.

وی افزود: مجموعه اقدامات داخلی و بین المللی فراهم کردن زیر ساخت و تلاش برای اشتغال و سرمایه گذاری در صنعت گردشگری موجب شده است که در گفتمان نامزدهای ریاست جمهوری مخالفی برای این صنعت وجود نداشته باشد این اتفاق بزرگ ماحصل زحمات چهارساله دولت روحانی است.

سه عمل بی سابقه دولت یازدهم در گردشگری

معاون گردشگری کشور ادامه داد: سه کار مهم در دولت تدبیر و امید انجام شد که پیشتر سابقه نداشت. نخست آنکه مصوب شد همه پروژه های عمرانی کشور، پیوست گردشگری داشته باشند؛ دوم به مناقشه کهنه دخالت نظام صنفی خاتمه دادیم و دیگر اینکه خلا قانونی برای تفویض اختیار به بخش خصوصی را در برنامه ششم مرتفع کردیم.

رحمانی موحد با اشاره به تحولات در حوزه بوم گردی، ستاد هماهنگی خدمات سفر، توزیع زمانی و مکانی سفر و گردشگری دریایی به عنوان دستاوردهای دولت یازدهم در گردشگری کشور عنوان کرد: ما پس از 4 سال در نیمه راهیم و امیدواریم با تداوم این دولت در دوره 4 ساله بعد بتوانیم با مدیریت یکپارچه جهادی، به برخی اهداف خود دست پیدا کنیم.

شادی شاخص جدید توسعه به جای سرانه تولید ناخالص ملی

رحمانی موحد تاکید کرد: جالب است که در دنیا دیگر شاخص شادی دارد جای شاخص سرانه تولید ناخالص ملی را به عنوان محک توسعه و پیشرفت کشورها می گیرد و گردشگری بهترین راه رسیدن به آن است.

وی خاطرنشان کرد: با تاکیدی که رهبری برای 5 برابری شدن ایرانگردان جهانی در پایان برنامه ششم داشتند، باید تلاش کنیم و سهم خود را از بازار 1200 میلیاردی گردشگری جهان افزایش دهیم.

1