20 آوریل 2024 - 13:27
اداره‌کل موزه ها خبر داد

تدوین دستورالعمل اجرایی برای وسایل نقلیه تاریخی

8 می 2017 - 17:00 dsfr.ir/ez9e6

تدوین دستورالعمل اجرایی برای وسایل نقلیه تاریخی
روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری
رولزرویس محمدرضا شاه در سعدآباد

دستورالعمل اجرایی آیین نامه شناسایی و صیانت از وسایل نقلیه #تاریخی و صدور پلاک تاریخی تدوین شد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، به دنبال انتشارِ اخبار ضد و نقیض در فضای مجازی و مطبوعات درباره موضوع «آیین نامه و دستورالعمل اجرایی شناسایی و صیانت از وسایل نقلیه تاریخی»، اداره کل موزه های سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از تهیه و تدوین این دستورالعمل خبر داد.

بنابر این گزارش، کارگروه شناسایی و صیانت از وسایل نقلیه تاریخی، با حضور نمایندگان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، کانون اتومبیلرانی و جهانگردی، وزارت ورزش و جوانان (فدراسیون موتورسواری و اتومبیل رانی)، راهنمایی و رانندگی (راهور ناجا)، سازمان محیط زیست و وزارت صنعت، معدن و تجارت، به تدوین دستورالعمل اجرایی این آیین نامه اقدام کرده است.

پیش نویس دستورالعمل برای تأیید به واحد حقوقی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ارسال شده و در صورت تأیید این واحد، دستورالعمل اجرایی آیین نامه شناسایی و صیانت از وسایل نقلیه تاریخی و صدور پلاک تاریخی ابلاغ خواهد شد.

همه مطالب و موارد مطرح شده در فضای مجازی و مطبوعات در مورد تصویب و ابلاغ دستورالعمل اجرایی آیین نامه و منتفی شدن فعالیت های کارگروه صدور پلاک تاریخی فاقد وجاهت قانونی است. همچنین اخبار و اطلاعات مربوط به این موضوع فقط از طریق ریاست و یا دبیرخانه کارگروه اعلام خواهد شد.

1