20 آوریل 2024 - 04:58

پول ملی فرانسه؛ ترمز بخش گردشگری

8 می 2017 - 16:50 dsfr.ir/k6879

پول ملی فرانسه؛ ترمز بخش گردشگری
policyexchange.org.uk
بازگشت به پول ملی و جدایی فرانسه از اتحادیه اروپا

بازگشت به پول ملی و اقداماتی در راستای جدایی #فرانسه از اتحادیه اروپا، به عقیده کارشناسان #گردشگری به منزله ترمزی برای این بخش است.

حرفه ای های گردشگری در فرانسه، نگران خروج این کشور از حوزه یورو و اتحادیه اروپا هستند. با وارد شدن انتخابات فرانسه به دور دوم و بالا گرفتن رقابت های ماکرون و ماری لوپن، بخش گردشگری فرانسه دچار نگرانی و اضطراب شد.

بازگشت به پول ملی و اقداماتی در راستای جدایی فرانسه از اتحادیه اروپا، به عقیده کارشناسان گردشگری به منزله ترمزی برای این بخش است. متخصصان بخش گردشگری هشدار داده اند که اجرای برنامه سیاسی، اقتصادی و اجتماعی که به جدایی فرانسه از اتحادیه دامن بزند، مانع رشد گردشگری فرانسه خواهد شد.

برنامه جبهه ملی، به رهبری ماری لوپن کاهش ارزش پول ملی فرانسه را تا حدود 20 تا 30 درصد در پی خواهد داشت که بالطبع برای مسافران خارجی سفر به فرانسه و حتی سفر فرانسوی ها به خارج از کشور دیگر مقرون به صرفه نیست و این ضربه بزرگی به فرانسه به عنوان یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری دنیا خواهد زد.

حدود 20 درصد از فرانسوی ها تعطیلات خود را در خارج از کشور می گذرانند و در سال 2015 تا 2016، انجمن برگزاری تور های مسافرتی اعلام کرد که 3.65 میلیون سفر به فروش رسانده که ارزش آنها معادل 3.8 میلیارد یورو بوده است. با وجود تهدید حملات تروریستی، فرانسه همچنان در بالای رده بندی کشور های رقابتی در جهان از نظر سفر و گردشگری است تا جایی که سال گذشته کشور فرانسه میزبان 83 میلیون گردشگر بوده و در حال حاضر گردشگری 7 تا 8 درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور را تأمین می کند و باعث به وجود آمدن 2 میلیون شغل مستقیم و غیر مستقیم شده است.

فرانسه به عنوان پربازدیدترین کشور جهان که سالانه پذیرای 84.5 میلیون گردشگر بین المللی است، از لحاظ شاخص رقابت پذیری در عرصه صنعت گردشگری رتبه دوم جهان را داراست. این کشور اروپایی به رغم چالش هایی که به ویژه در حوزه امنیت با آن مواجه بوده، سالانه درآمدی بالغ بر 45.9 میلیارد دلار را از محل ورود گردشگران خارجی به جیب می زند و سهم این صنعت در تولید ناخالص داخلی فرانسه 3.7 درصد معادل 89 میلیارد دلار است.

فرانسه از لحاظ منابع فرهنگی، طبیعی، زیرساخت های حمل و نقل و سلامت و بهداشت در جایگاه خوبی قرار دارد. این کشور با وجود تهدید ها و حملات تروریستی اخیر همچنان در این رده بندی جایگاه خود را حفظ کرده است و براساس تخمین WEF (مجمع جهانی اقتصاد) ورودی گردشگران همچنان پایدار باقی می ماند.

کارشناسان گردشگری معتقد هستند برای افزایش و رشد این صنعت، باید منابع مالی مجهز شوند و همچنین نوآوری به کار گرفته شود چرا که با ملی شدن پول فرانسه، مانع بزرگی بر سر راه این بخش قرار خواهد گرفت.

« دنیای سفر » این نوشته را از « روزنامه فرصت امروز » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1