29 مارس 2024 - 05:44

تدارک ایلام برای جذب گردشگران سلامت

5 می 2017 - 22:00 dsfr.ir/e48gl

تدارک ایلام برای جذب گردشگران سلامت
ایسنا
تدارک ایلام برای جذب گردشگری سلامت

معاون #گردشگری استان #ایلام از برداشتن قدم هایی مثبت در این استان در راستای جذب گردشگر و ایجاد زیرساخت ها در سطح استان خبر داد.

به گزارش ایسنا، استان ایلام با دارا بودن وسیع ترین مرز با کشور عراق، می تواند دست کم در زمینه ی گردشگری سلامت یکی از استان های پیشرو باشد، آن هم در شرایطی که ایلام را به عنوان یکی از مهمترین مراکز چشم پزشکی کشور معرفی می کنند، حال باید دید این استان تا امروز چه میزان از این پتانسیل ها استفاده کرده است؟

«جوریه کلانتری»، معاون گردشگری استان ایلام در این زمینه به خبرنگار ایسنا توضیح داد: یکی از بهترین بیمارستان ها با 150 تخت توسط بخش خصوصی در ایلام ساخته شده و به زودی در دست بهره برداری قرار می گیرد، در واقع می توان گفت این استان در ظرفیت گردشگری سلامت قدم هایی را برداشته است.

او همچنین با اشاره به ایجاد نخستین مرکز اطلاع رسانی و خدمات گردشگری در پایانه مرزی مهران که 29 فروردین امسال افتتاح شده است، افزود: این مرکز به عنوان یکی از مراکز ساماندهی گردشگران عراقی، که به صورت انفرادی وارد ایران می شوند همه خدمات درمانی، اقامت، مسیر و حتی سیم کارت را تامین می کند، همچنین توجه به گردشگری سلامت را نیز در دستور کار خود دارد.

او ادامه داد: بخش خصوصی در استان ایلام به دنبال پیدا کردن فرصت های مناسب از این جمله است و معاونت گردشگری استان نیز با بررسی این نوع بسته های سرمایه گذاری، مجوزهای لازم را در این زمینه صادر می کند.

کلانتری با بیان این که استان ایلام می تواند از نظر قطب گردشگری قوی عمل کند، به وجود چشمه های آبگرم در چند نقطه استان مانند چشمه ی آبگرم دهلران و دریاچه مصنوعی امامزاده قتال اشاره کرد.

وی با تاکید بر این که جذب گردشگر بومی در این مراکز گردشگری تا امروز به خوبی و درستی اتفاق افتاده است، افزود: وظیفه بخش گردشگری و حتی سرمایه گذاری که وارد این حوزه می شود، ایجاد زیرساخت ها برای جذب بیشتر گردشگر است که باید مورد توجه قرار گیرد.

1