28 مارس 2024 - 16:54

برنامه فرانسوی ها برای جذب گردشگران ایرانی

3 می 2017 - 12:30 dsfr.ir/ju3jf

برنامه فرانسوی ها برای جذب گردشگران ایرانی
newsupnow.com
گردشگران در برج ایفل

فرانسه می خواهد در برنامه ای یکساله، شمار گردشگران ایرانی خود را تا 100 درصد افزایش دهد.

به گزارش «ایسنا»، مدیر منطقه ای سازمان توسعه گردشگری فرانسه که در ادامه ماموریت های وزارت خارجه کشورش برای توسعه تعاملات گردشگری به ایران سفر کرده، در یک کارگاه آموزشی که با هدف ارتقای ورود گردشگران ایرانی به فرانسه در تهران برگزار شد، گفت: «تا پایان سال 2016 میلادی بیش از 39 هزار روادید برای اتباع ایرانی که قصد سفر به فرانسه داشتند، صادر شد. امیدوارم این میزان در آینده ای نزدیک به 80 هزار روادید افزایش پیدا کند.» کریم میکاشیرا همچنین اظهار کرد: «افزایش گردشگران ورودی از منطقه خاورمیانه، شمال آفریقا، به ویژه ایران و ترکیه در صدر برنامه های گردشگری فرانسه قرار دارد.»

او ادامه داد: «ما در ارتباط با بازار ایران مطالعه کاملی انجام داده ایم و یکی از دلایل مهمی که امروز دست اندرکاران گردشگری شهر پاریس و حومه در این هیات حضور دارند، این است که متوجه شده ایم ایرانی هایی که به فرانسه سفر می کنند، در ابتدا علاقه مندند حتما بازدیدی از شهر پاریس داشته باشند و سپس به شهرها و سایر نقاط سفر کنند.» مدیر منطقه ای سازمان توسعه گردشگری فرانسه در پاسخ به سوال نمایندگان دفاتر خدمات مسافرتی حاضر در این کارگروه آموزشی درباره مشکلات و مسائل مرتبط با صدور روادید برای اتباع ایرانی، نیز اظهار کرد: «این کاملا مشخص است که بدون صدور روادید نمی توانیم گردشگران ورودی از ایران به فرانسه را افزایش دهیم و به آمار در نظر گرفته شده دست یابیم. به همین دلیل شرایط صدور روادید برای ایرانی ها در آینده نزدیک باید با تغییراتی همراه شود که امیدواریم وزارت امور خارجه کشورمان در این زمینه همکاری لازم را داشته باشد.»

به دنبال سفر هیات گردشگری فرانسه به ایران در ماه های پایانی سال گذشته، گام هایی برای توسعه روابط گردشگری دو کشور برداشته شد. همچنین وزیر امور خارجه این کشور که بهمن 95 برای شرکت در همایش تجاری ایران و فرانسه به کشورمان سفر کرده بود، از اقدام دولت کشورش در تسریع صدور ویزا برای اتباع ایرانی خبر داد. ژان مارک آیرو با بیان این که فرانسه خواهان تسهیل روادید برای ایرانیان است، تاکید کرده بود: «ما تلاش می کنیم برای روادید تسهیلات بیشتری داشته باشیم و صدور ویزا را راحت تر کنیم. در همین راستا، این موضوع را به سفارت فرانسه در ایران اعلام کرده ام و سفیر ما هم در این خصوص فعالیت زیادی دارد.»

این چندمین بار است که هیاتی با هدف توسعه تعاملات گردشگری از فرانسه به ایران سفر می کند. دولت فرانسه پس از برجام ضمن تعیین ماموریتی برای بخش گردشگری فعال در زیر مجموعه وزارت امور خارجه این کشور با هدف گسترش همکاری های دو جانبه، برای سرمایه گذاری در ساخت هتل و توسعه ورزش های زمستانی در کوهستان های ایران تمایل نشان داد. فرانسوی ها در عین حال نخستین گروه سرمایه گذار خارجی در بخش گردشگری بودند که یکی از برندهای معتبر هتل را به ایران وارد کردند. گروه هتلداری و هتل سازی «اکور»، پروژه 10 ساله ای را در ایران تعریف کرده که طی آن 100 هتل ارزان و کم ستاره و همچنین لوکس ساخته خواهد شد.

1