12 آوریل 2024 - 13:58
معاون گردشگری خبر داد:

رسیدگی دقیق و تخصصی سانحه واژگونی خودروی گردشگران آلمانی

2 می 2017 - 09:50 dsfr.ir/w20d9

رسیدگی دقیق و تخصصی سانحه واژگونی خودروی گردشگران آلمانی
ایسنا
تصادف مینی بوس گردشگران آلمانی در مسیر پاسارگاد به مرودشت

معاون #گردشگری کشور در پی سانحه تصادف مینی بوس گردشگران آلمانی در فارس، دستور بررسی فنیِ علت وقوع حادثه و رسیدگی به آن را صادر کرد.

مرتضی رحمانی موحد با ابراز تاسف نسبت به حادثه واژگونی خودروی حامل 16 گردشگر آلمانی به همراه یک نفر راهنما و یک راننده، به ایسنا گفت: به اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان فارس دستور فوری داده شده تا به وضعیت حادثه دیدگان و مجروحان سریع تر رسیدگی شود.

معاون گردشگری همچنین دستور رسیدگی دقیق و تخصصی این حادثه را به اداره کل نظارت معاونت گردشگری برای تعیین شرایط تورگردانی دفتر خدمات مسافرتی مجری تور صادر کرده است.

به گفته مصیب امیری - مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان فارس - از میان 18 حادثه دیده ی این سانحه، دو گردشگر آلمانی جان باخته اند و سه تبعه دیگر از ناحیه کتف دچار شکستگی شده اند. جراحت سایر سرنشینان این مینی بوس نیز سطحی گزارش شده است، با این حال همه آن ها دیشب در بیمارستان مرودشت تحت مراقبت های پزشکی قرار دارند. راهنمای این گروه با توجه به آسیبی که دیده بود از محل حادثه با بالگرد به بیمارستانی در شیراز منتقل شد و راننده نیز در بیمارستان مرودشت تحت درمان است.

این مینی بوس با 18 سرنشین که 16 تن آن ها گردشگرانی از آلمان بودند، دوشنبه 11 اردیبهشت زمان بازگشت از پاسارگاد در جاده شیراز بر اثر لغزندگی جاده و همچنین سرعت بالا، واژگون شد که در آن، دو تن از گردشگران جان باختند.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری فارس گفت که تمام هماهنگی ها و اقدامات لازم برای رسیدگی به وضعیت مصدومان این سانحه انجام شده و مشکلی از این منظر وجود ندارد.

سرعت غیرمجاز عامل سانحه اتوبوس گرداشگران خارجی بود

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سانحه اتوبوس گردشگران در شیراز، لغزندگی جاده و سرعت غیرمجاز راننده را علت این سانحه عنوان کرد و بر لزوم تامین امنیت گردشگران تاکید کرد.

بهرام پارسایی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: عصر دیروز (دوشنبه) مینی بوس گردشگران خارجی از شیراز به اصفهان در حرکت بود که به دلیل بارندگی و لغزندگی جاده و سرعت غیرمجاز راننده، خودرو از جاده منحرف شده و در نتیجه هجده نفر زخمی و دو نفر فوت شدند.

وی افزود: یک نفر از آسیب دیدگان از هموطنان ایرانی بوده که جراحت بیشتری داشته و به شیراز منتقل شده اما هفده نفر دیگر به صورت سرپایی در بیمارستان شهید مطهری مرودشت مداوا شدند.

پارسایی با اشاره به تلفات سالانه جاده ای در کشور، تصریح کرد: تورهای گردشگری باید از خودروهای ایمن استفاده کنند و آموزش های لازم را به رانندگان بدهند تا گردشگرانی که با اطمینان خاطر به کشور ما سفر کرده اند، امنیت و جانشان مورد حفاظت قرار بگیرد و این سوءتبلیغی برای صنعت گردشگری کشور نشود.

وی خاطرنشان کرد: البته عمدتا این فعالیت ها مربوط به بخش خصوصی است اما انتظار می رود نظارت بیشتری صورت بگیرد تا شاهد حوادث تاسف بار نباشیم.

1