28 مارس 2024 - 22:26
سفیر ارمنستان در ایران:

ویزای بین ارمنستان و ایران لغو شد

1 می 2017 - 13:30 dsfr.ir/1l6ng

ویزای بین ارمنستان و ایران لغو شد
immiglobe.com
ویزای بین ارمنستان و ایران لغو شد‌

با تبعیت از اراده سیاسی مقامات دو کشور #ایران و #ارمنستان، در حال حاضر ویزای بین دو کشور لغو شده که این موضوع از نظر #توریسم مهم است.

"سفیر ارمنستان در ایران"

به گزارش خبرگزاری تسنیم، آرتاتس تومانیان ظهر امروز در نشست با معاون عمرانی استاندار مرکزی و رئیس شورای شهر اراک که در حوزه عمرانی استانداری مرکزی برگزار شد با اشاره به زمینه های مشترک برای ارتباط ایران و ارمنستان اظهار داشت: ارمنستان با چهار کشور دیگر اتحادیه اورآسیا را تشکیل می دهند که از جمله این چهار کشور روسیه، بلاروس و قرقیزستان هستند که به لحاظ گمرکی تبادل کالا در این منطقه بدون عوارض گمرکی انجام می شود و از این لحاظ برای افرادی که متقاضی سرمایه گذاری در ارمنستان باشند فرصت بسیار مناسبی است و سرمایه گذارانی که بیایند و در این کشور به تولید کالا بپردازند، محصولاتشان بدون مشکل وارد بازار کشورهای موجود در این منطقه می شود.

وی افزود: جا برای توسعه خیلی زیاد است و اعلام می کنم که به وسیله این سفرها و همچنین سرمایه گذاری های مشترک راه برای توسعه بازار باز می شود، مطمئن هستم که کارآفرینان هر دو طرف از ظرفیت ها و توانمندی های موجود یکدیگر اطلاع و آگاهی ندارند، کارآفرینان استان مرکزی می توانند امروز این اطلاعات را دریافت کنند، این ظرفیت ها تنها در بخش اقتصادی نیسبت بلکه در تمامی حوزه ها وجود دارد.

سفیر ارمنستان در ایران تصریح کرد: برای مثال مطمئن هستم که خیلی از ایرانی ها از وضعیت آموزشی و به ویژه آموزشی عالی ارمنستان اطلاع ندارند و باید این آگاهی ها و آشنایی ها اتفاق بیفتد، خوشحال هستم که استاندار مرکزی دعوت ارمنستان برای سفر یک هیئت تجاری بزرگ از استان مرکزی را پذیرفتند.

تومانیان بیان کرد: مقامات سیاسی سطح بالای دو کشور، سعی دارند روابط سیاسی را حفظ کنند و ارتقاء بخشند، در پایان سال گذشته که روحانی به ارمنستان سفر کرد تمایل برای افزایش این روابط مطرح بود، با تبعیت از اراده سیاسی مقامات دو کشور الان ویزای بین دو کشور لغو شده که این نه تنها از نظر توریسم مهم است اما از منظر اعتماد و اطمینان بین دو کشور به یکدیگر بسیار حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: ایران و ارمنستان کشورهای همسایه هستند و این یک سند جغرافیایی است و نمی توان آن را انکار کرد ولی ارتباط این دو کشور تنها به لحاظ جغرافیایی نیست و سابقه این ارتباط به بیش از 500 سال می رسد، الان در آذربایجان غربی و شرقی شواهدی است که نشان می دهد این ارتباط سابقه طولانی دارد، بنابراین مسیر تاریخی طولانی را با ایران پیمودیم و هم ایرانیان و هم ارامنه بار غنی فرهنگی را به دوش می کشند.

سفیر ارمنستان در ایران عنوان کرد: مواقعی بوده که این همکاری و ارتباط بین دو کشور را از دست داده ایم الان 25 سال متوالی است که روابط بین دو کشور برقرار است.

1