19 مارس 2024 - 06:31

سهم خواهی ایران از گردشگران کره جنوبی

26 آوریل 2017 - 13:00 dsfr.ir/f22i3

سهم خواهی ایران از گردشگران کره جنوبی
روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی
دیدار مقامات گردشگری ایران و کره جنوبی

معاون گردشگری کشور در دیدار با مقام گردشگری کره جنوبی اعلام کرد: #ایران خواستار سهم بیشتری از بازار #گردشگری این کشور است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، «مرتضی رحمانی موحد» در دیدار با «هوانگ میونگ سان» معاون وزیر در امور سیاستگذاری گردشگری کره جنوبی و «دو یونگ شیم» نامزد کرسی دبیر کلی سازمان جهانی جهانگردی گفت: کره جنوبی در سال 2016 به عنوان یکی از کشورهای گردشگرفرست ثبت شده است، لذا با توجه به دارا بودن ظرفیت های بی شمار کشورمان در حوزه گردشگری و نیز وجود پیشینه روابط خوب و سازنده در حوزه های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی، خواستار سهم بیشتری از بازار گردشگری کره جنوبی هستیم.

وی با بیان این که سابقه همکاری های دو کشور نشأت گرفته از منبع ارتباطات مردمی است، یادآور شد: صنعت گردشگری تاثیرگذارترین ابزار در تقویت نوع رابطه به شیوه مردمی (P to P)به شمار می آید و امروزه از صنایع برتر اقتصاد جهانی شناخته می شود.

رحمانی موحد با اشاره به موفقیت های کشور کره جنوبی در حوزه گردشگری و کسب پیشرفت های قابل توجه، اظهار کرد: هم اکنون علی رغم وجود ظرفیت های متعدد موجود در هر دو کشور از نقطه مطلوب همکارهای گردشگری مشترک فاصله داریم.

معاون گردشگری همچنین با تاکید بر بکارگیری تکنولوژی ها و فناوری های جدید در تقویت روابط گردشگری دو کشور، افزود: بر این اساس می توانیم ضمن تبادل تجربیات و اطلاعات با تمرکز بر آموزش و تقویت زیرساخت های موجود از جمله سیستم حمل و نقل هوایی، آینده ای روشن برای همکارهای قابل انتظار ترسیم کنیم.

این مقام مسؤول در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه با مقایسه ی ساختار گردشگری دو کشور و تاکید بر وجه اشتراک عامل فرهنگی، گفت: در کنار هم قرار گرفتن صنعت گردشگری با بخش های فرهنگی، نشان از ذات این صنعت در تبادلات مردمی و فرهنگی دارد که می توان با تمرکز بر آن، پایه های مستحکمی در روابط بنا کرد.

معاون گردشگری همچنین ایران را دارای ظرفیت های بی شمار تاریخی، فرهنگی و طبیعی خواند و بر ایجاد توسعه روابط گردشگری و جذب گردشگر از کشور کره جنوبی تاکید کرد.

رحمانی موحد سپس خطاب به خانم «دو یونگ شیم» نامزد کرسی دبیر کلی سازمان جهانی جهانگردی اظهار کرد: در حال حاضر سازمان جهانی جهانگردی نیازمند دمیدن انرژی جدید و نیز تغییر سیاست های اجرایی از جمله تقویت اعضا، عضویت و به طور بازنگری در طرح ها و برنامه ها است، لذا بسیار خرسندم که با ورود افراد با تجربه به عنوان نامزد پست دبیر کلی، می توان آینده ای مطلوب را انتظار داشت.

وی با اشاره به این که سازمان های بین المللی دارای ساختار فیزیکی و روح محتوایی هستند، اظهار کرد: بر این اساس فردی که بر مسند سازمان جهانی جهانگردی خواهد نشست، هر چقدر با روح و عمق فعالیت های این حوزه آشناتر باشد، نتایج درخشانی در سایر زمینه ها ایجاد خواهد شد.

رحمانی موحد ضمن آگاهی از طرح ها و برنامه های «دو یونگ شیم»، ایشان را یکی از شانس های جدی پست دبیر کلی سازمان جهانی جهانگردی خواند.

خیز آمار گردشگران کره جنوبی به 25 میلیون نفر

در این دیدار «هوانگ میونگ سان» معاون وزیر در امور سیاستگذاری گردشگری کشور کره جنوبی نیز گفت: در سال گذشته حدود 22 میلیون کره ای به کشورهای مختلف سفر کرده اند و انتظار می رود که این آمار در امسال به 24 تا 25 میلیون نفر افزایش یابد، لذا تمایل داریم با توجه به جذابیت های فرهنگی و تاریخی ایران در راستای تقویت همکاری های گردشری تلاش کنیم.

وی راه اندازی دوباره پرواز مستقیم بین ایران و کره جنوبی را دارای بیشترین تاثیرگذاری در افزایش تعاملات گردشگری دانست و تاکید کرد: با به کرسی نشستن خانم «دو یونگ شیم» در سازمان جهانی جهانگردی و اجرایی شدن طرح های ایشان و نیز کسب حمایت های بیشتر از سوی UNWTO دستاوردهای شایسته ای رقم خواهد خورد.

1