19 مارس 2024 - 14:04

قرار گرفتن ایران و برزیل در مسیر همکاری های متقابل گردشگری

23 آوریل 2017 - 15:00 dsfr.ir/gd315

برزیل

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، در پی دیدار با یکی از کاندیداهای اصلی انتخابات دبیرکلی سازمان جهانی جهانگردی (UNWTO)، به ترسیم چشم انداز همکاری های بین المللی گردشگری کشور پرداخت.

مرتضی رحمانی موحد، در دیداری با مارسیائو فاویلا، در خصوص دو موضوع توسعه روابط گردشگری با برزیل و فرآیند انتخابات پیش رو که مقرر است. در روزهای 20 تا 22 اردیبهشت سال جاری در صدوپنجمین نشست شورای اجرایی UNWTO برگزار شود، با او به گفت وگو پرداخت. او با اشاره به پیشینه عمیق همکاری های ایران و برزیل در زمینه های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی با وجود فاصله زیاد جغرافیایی، بر اهمیت افزایش تعاملات گردشگری با ترسیم چارچوب های همکاری متشکل از بازاریابی، تبلیغات، آموزش و مدیریت مقصد تاکید کرد.

رحمانی موحد همچنین، با بیان اینکه ایران ظرفیت های بی شماری در زمینه های گردشگری فرهنگی، طبیعی و تاریخی دارد، گفت: «پیشی گرفتن شمار گردشگران خروجی برزیل نسبت به گردشگران ورودی به این کشور، فرصتی برای حضور متقابل گردشگران این کشور در ایران و بهره مندی از بسترهای مساعد مذکور است.»

معاون گردشگری در ادامه، تبادل تجربیات براساس دوره های آموزشی را از دیگر عوامل موثر در تسریع توسعه روابط گردشگری دو کشور برشمرد و تاکید کرد: «تقویت هر چه بیشتر ارتباط بخش خصوصی دو کشور می تواند دستاوردهای زیادی به همراه داشته باشد.»

او همچنین ضمن بررسی برنامه اجرایی مارسیائو فاویلا، کاندیدای برزیلی انتخابات دبیرکلی سازمان جهانی جهانگردی و پیشینه فعالیت او در عرصه های بین المللی، وی را یکی از بخت های جدی برای کسب جایگاه مدیریت 4 سال آینده UNWTO دانست.

مارسیائو فاویلا نیز در این دیدار، با اشاره به فرهنگ غنی ایران، گردشگری بین المللی را فرصتی برای اشتغال زایی در ایران خواند. او با پیشنهاد تعریف تورهای تلفیقی و کنار هم قرار دادن مقاصد متنوع، آشنا شدن بیشتر بخش خصوصی و تور اپراتورهای دو کشور را با یکدیگر، در تحقق این روند مهم تلقی کرد. فاویلا همچنین، با اشاره به تاثیر مهم فناوری اطلاعات بر فرآیند گردشگری در دنیا افزود: «یکی از اصلی ترین انگیزه های سفر امنیت، میزبانی و بهره مندی از ظرفیت های غنی فرهنگی است که همه این ویژگی ها در ایران وجود دارد.»

« دنیای سفر » این نوشته را از « میراث آریا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1