29 مارس 2024 - 12:22

دومین جلسه کارگاه "ملاقات شهر و موزه" در کاخ نیاوران برگزار شد

20 آوریل 2017 - 17:00 dsfr.ir/a13ps

دومین جلسه کارگاه "ملاقات شهر و موزه" در کاخ نیاوران برگزار شد
روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران
دومین جلسه کارگاه آموزشی "ملاقات شهر و موزه"

دومین جلسه کارگاه آموزشی "ملاقات شهر و موزه" در مجموعه فرهنگی تاریخی #نیاوران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران دومین جلسه کارگاه آموزشی "ملاقات شهر و موزه" پنج شنبه 31 فروردین ماه با حضور سید رحمت اله رئوف حنان، مدیر مجموعه، مهندس رکنی، مهندس سپهری، مهندس میرحسینی و اعضای کارگاه آغاز به کار کرد.

سید رحمت اله رئوف حنان، مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران در این جلسه اظهار داشت: موضوع شهرهای تاریخی و اهمیت آن ها برای برنامه ریزی های توسعه پایدار که از اهداف کلان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری می باشد، بسیار حائز اهمیت است.

وی توضیح داد: با برگزاری این کارگاه و دعوت از شهرداران شهرهای مختلف سعی براین است که در طرح های جامع و تفصیلی و راهبردهای توسعه شهری، موضوعات مربوط به میراث فرهنگی نیز مورد توجه قرار گیرند و با ادامه این برنامه خواهیم توانست از آن به عنوان الگویی برای تمام شهرهای ایران در کوتاه مدت و بلند مدت استفاده کنیم.

دبیر انجمن های میراث فرهنگی کشور با بیان اینکه در برنامه های توسعه گردشگری و پیگیری مقوله اقتصاد بر مبنای گردشگری موضوع میراث فرهنگی و نقش آن در این مقوله بسیار با اهمیت خواهد بود افزود: اگر شهرداران امروز در شهرهای خود بتوانند انجمن های میراث فرهنگی را نیز تقویت نمایند گام مهمی در رسیدن به اهداف دولت خواهد بود.

وی انجمن های میراث فرهنگی را از مهم ترین موضوعات سازمان میراث فرهنگی دانست و ادامه داد: در گذشته اهمیت این موضوع بسیار وسیع بوده و از همه جریانات سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، امنیتی و اجتماعی در آن عضو بوده اند تا طرح های موفقی اجرا گردد.

وی اظهار داشت: موضوع میراث ملموس و ناملموس در کشورمان از اهمیت بسزایی برخوردار است که با ادامه فعالیت هایی از این دست در جهت شناساندن شهرهای تاریخی و ارزش های آن ها به مردم، شاهد نتایج خوبی در زمینه فرهنگ و اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهیم بود.

همچنین در این جلسه شهرداران و نمایندگان شهرهای اقلید، بیجار، وزوان، فریمان، بشرویه و فردوس ضمن معرفی شهرهای خود و پیشینه تاریخی و ویژگی های شاخص شهرها با شرکت در کارگاه هایی به تبادل اندیشه و نتایج کسب شده از زمان برگزاری نخستین جلسه کارگاه ملاقات موزه و شهر در بهمن ماه گذشته و همچنین برنامه ریزی جهت پیگیری ادامه فعالیت ها در شهرهای مورد نظر با حضور اعضای کارگاه پرداختند.

گفتنی است دومین جلسه کارگاه آموزشی ملاقات شهر و موزه با حضور شهرداران و نمایندگان شهرهای اقلید، بیجار، وزوان، فریمان، بشرویه و فردوس و اعضای کارگاه با هدف بازنگری رویدادهای شهری و کمک به مدیریت شهری با استفاده از رویکرد موزه ای به مدت دو روز در تاریخ 31 فروردین و یکم اردیبهشت ماه در مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران برگزار می شود.

1