19 مارس 2024 - 06:59
برای کاربران فضای مجازی؛

امکان گردش مجازی در موزه های روسیه میسر شد

20 آوریل 2017 - 21:30 dsfr.ir/l27dl

امکان گردش مجازی در موزه های روسیه میسر شد
اسپوتنیک
موزه آرمیتاژ سن پترزبورگ

امکان گردش مجازی در موزه های #روسیه میسر شده و کاربران فضای مجازی می توانند به صورت #پانوراما از تمام #موزه های این کشور دیدن کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سایت وزارت فرهنگ روسیه، شبکه های اجتماعی «آدناکلاسنیکی» (همکلاسی ها) و سایت «کولتورا. رو» وابسته به وزارت فرهنگ فدراسیون روسیه، پروژه تلاش فرهنگی (стриминг культура) را برای گردش مجازی در تمامی موزه های روسیه راه اندازی کرده اند. این پروژه در چارچوب توافقنامه امضا شده بین دو سایت گروه «mail.ru» و وزارت فرهنگ روسیه تدوین و اجرا می شود.

در چارچوب این طرح، فعالان فرهنگی و کارکنان موزه ها در شبکه اجتماعی به صورت پانوراما تمام موزه را به کاربران نشان داده و حتی به سوالات آنها پاسخ می دهند. پخش این برنامه در پورتال «کولتورا. ار اف» در شبکه اجتماعی «آدناکلاسنیکی» انجام می شود.

بر اساس این گزارش، اولین گردش مجازی برای تابستان 2017 برنامه ریزی شده است و در ادامه تمامی موزه های بزرگ روسیه به این طرح پیوسته و فعالان برجسته فرهنگی به آن ملحق خواهند شد.

«وادیم وانکوف» مشاور وزیر فرهنگ روسیه درباره اهداف این طرح گفت: در قالب این طرح، میراث غنی فرهنگی کشور به نمایش گذاشته شده و توجه کاربران به این مساله بیشتر جلب می شود. همچنین در کنار این طرح، پروژه های دیگری نیز در پورتال «کولتورا. ار اف» راه اندازی خواهند شد.

به گفته مسئولین روسی، تاکنون حدود 400 هزار نفر از مشارکت در طرح های ویژه «شب موزه» و «کتابخانه شبانه» استقبال کرده اند.

بر اساس این گزارش که توسط رایزنی فرهنگی ایران در مسکو ترجمه شده و برای انتشار در اختیار مهر قرار گرفته است، طرح های بعدی توافق شده بین این دو پورتال شامل «شب کتابخانه، شب و موزه»، «شب سینما» و «شب هنر» هستند. جمهوری باشقیرستان نیز در صدد اجرای این طرح ها است.

1