18 آوریل 2024 - 15:19

استان کرمان به هاب منطقه ای برای توریست های آسیای شرقی تبدیل می شود

20 آوریل 2017 - 14:30 dsfr.ir/fx7dn

استان کرمان به هاب منطقه ای برای توریست های آسیای شرقی تبدیل می شود
ایرنا
باغ فتح آباد کرمان

دفتر صدور #روادید با حضور معاون کنسولی، امور #مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه در محل #فرودگاه بین المللی #کرمان افتتاح شد.

به گزارش ایسنا، معاون کنسولی امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه گفت: در توافق با ایرلاین ها و تورگردان ها قرار است استان کرمان به هاب منطقه ای برای توریست های آسیای شرقی تبدیل شود تا این توریست ها در استان کرمان لندینگ داشته باشند و از اینجا به سایر نقاط سفر کنند.

حسن قشقاوی پیش از ظهر امروز (31 فروردین) اه در مراسم افتتاحیه دفتر صدور روادید در محل فرودگاه بین المللی کرمان گفت: استان کرمان از قبل از انقلاب تاکنون محوریت خاصی در جنوب شرق کشور دارد.

وی با بیان اینکه استان کرمان، استان جدول مندلیف به لحاظ مواد معدنی است و همچنین وجود 5 اثر ثبت جهانی و بیش از 600 اثر میراثی در این استان کرمان را بخشی از ظرفیت های این استان عنوان و از مفاخر استان سخن به میان آورد و بیان کرد: سردار قاسم سلیمانی و آیت الله هاشمی رفسنجانی از مفاخر استان کرمان هستند که باعث افتخار همه ایرانیان هستند.

معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه در ادامه با اشاره به موقعیت استان کرمان و زیرساخت های حوزه گردشگری این استان ادامه داد: باند دوم فرودگاه به زودی تاسیس می شود و امیدواریم به زودی ترمینال ترکیبی سیاحتی زیارتی این فرودگاه نیز تاسیس شود.

وی از علاقه توریست های آسیای شرقی برای سفر به کرمان گفت و افزود: ایجاد ظرفیت 150 هزار توریست آسیای شرقی در قالب لندینگ می توانند به استان کرمان وارد شود.

قشقاوی اظهار کرد: در توافق با ایرلاین ها و تورگردان ها قرار است استان کرمان به هاب منطقه ای برای توریست های آسیای شرقی تبدیل شود تا این توریست ها در استان کرمان لندینگ داشته باشند و از اینجا به سایر نقاط سفر کنند.

وی به علاقه غربی ها به جاذبه های همچون جاذبه های استان کرمان اشاره و بیان کرد: ترجیح غربی ها برای سفر بیشتر محیط های مثل میمند، بم، شهداد، جیرفت و قلع گنج است و با توجه به زیرساخت های استان کرمان من جمله 5 فرودگاه موجود در این استان می تواند گردشگر خارجی خوبی را جذب کند.

معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه تصریح کرد: استان کرمان می تواند یک فراخوان برای دعوت کرمانیان در سراسر جهان بدهد و از آنها نظرسنجی کنید که چه اقداماتی برای توسعه استانی که زادگاه شان است، انجام شود.

وی اتفاق امروز را یک اتفاق بسیار مهمی در استان کرمان دانست و مطرح کرد: به جزء 9 کشور، از 180 کشور جهان به وسیله اینترنت می توانند تقاضای ویزا کنند و در کرمان با بررسی، کدی به آنها داده می شود و یا اینکه با پاسپورت معتبر وقتی به فرودگاه کرمان وارد می شوند، دستگاه گذرنامه خوان ظرف 20 ثانیه کد گذرنامه را می خواند و حداکثر ظرف دو دقیقه ویزا برای آنها صادر می گردد.

قشقاوی شرکت ماهان ایر را یک شرکت موفق هوایی دانست و عنوان کرد: امکانات و ظرفیت های گردشگری استان را به جهان بشناسانیم و این استان حداقل 6000 قدمت دارد و شنیدن کی بود مانند دیدن، اقداماتی انجام دهید تا خارجی ها بتوانند بیایند ظرفیت های گردشگری و اقتصادی استان را ببینند.

گفتنی است، دفتر دفتر صدور روادید با حضور معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه در محل فرودگاه بین المللی کرمان افتتاح شد.

1