18 آوریل 2024 - 18:58

"کندلوس" در زمره 73 روستای برتر گردشگری قرار گرفت

19 آوریل 2017 - 13:30 dsfr.ir/j89nb

"کندلوس" در زمره 73 روستای برتر گردشگری قرار گرفت
irantrips.ir
روستای کندلوس

سرگروه طرح ضربتی تولید و اشتغال سازمان #گردشگری اعزامی به #مازندران گفت: #کندلوس در زمره 73 روستای برتر گردشگری کشور قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، محمد ایزدیار در حاشیه بازدید ظرفیت های گردشگری روستای کندلوس بخش کجور با اشاره به اینکه از هفته گذشته طرح بسیار مهمی در راستای شعار سال در حوزه گردشگری در کشور آغاز شد، اظهار کرد: در سال اقتصاد مقاومتی، تولید اشتغال، این موضوع جزء برنامه های محوری سازمان میراث فرهنگی است.

وی تصریح کرد: کندلوس از میان 500 روستای مدنظر میراث فرهنگی کشور جزء 73 روستای برتر گردشگری انتخاب شد.

سرگروه طرح ضربتی تولید و اشتغال سازمان گردشگری اعزامی به مازندران خاطرنشان کرد: ظرفیت های بخش های مختلف حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در دهکده فرهنگی و تاریخی کندلوس از سوی کارشناسان ملی حوزه گردشگری کشور بازدید شد.

ایزدیار با بیان اینکه طبیعت بکر و زیبای روستای کندلوس از شاخص های بسیار مهم در حوزه گردشگری است، ادامه داد: بوم گردی از امتیازات مهم در روستای کندلوس است که مورد توجه قرار گرفت و ورود گردشگران را تسهیل می کند.

وی افزود: یکی از ظرفیت های بزرگی که از سوی یکی از اهالی علاقه مند به حوزه میراث فرهنگی دکتر علی اصغر جهانگیری در کندلوس ایجاد شد موزه مردم شناسی است که مجموعه ای بی نظیری از صنایع دستی و ابزارآلات از دوره های مختلف تاریخی و حتی پیش از تاریخ را در موزه کندلوس گردآوری کرد.

سرگروه طرح ضربتی تولید و اشتغال سازمان گردشگری صنایع دستی و میراث فرهنگی اعزامی به مازندران خاطرنشان کرد: ابزارآلاتی از سده های معاصر تاریخ در یک مکان و محیط گردآوری شده است.

ایزدیار، موزه مردم شناسی کندلوس را یکی از شاخص های مهم در راستای ارائه بسیاری از آثار مختلف کشور در یک مکان و با یک بازدید دانست و گفت: نیاز است تا کندلوس بیشتر شناخته شود و بسترها برای حضور آژانس های گردشگری آماده شود و ظرفیت های این روستا نیز باید دیده و معرفی شود.

1