18 آوریل 2024 - 22:54
در دیدار استاندار اودسن و رئیس اتاق اصفهان تاکید شد

همکاری دو اتاق تهران و پاریس در زمینه گردشگری

17 آوریل 2017 - 08:00 dsfr.ir/ut6i7

همکاری دو اتاق تهران و پاریس در زمینه گردشگری
میثم رودکی / دنیای سفر
نمایی از مسجد شیخ لطف الله در میدان نقش جهان اصفهان

در دیدار استاندار اودسن و رئیس اتاق بازرگانی اصفهان، #گردشگری و تقویت ارتباطات اقتصادی و فرهنگی میان #اصفهان و #پاریس مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری اتاق ایران، سیدعبدالوهاب سهل آبادی در این نشست گفت: «اصفهان و پاریس می توانند در زمینه گردشگری همکاری نزدیکی داشته باشند و زمینه معرفی فرصت های سرمایه گذاری و تجاری برای سرمایه گذاران و بازرگانان فراهم شود.»

وی با اشاره به مراودات بین المللی اتاق اصفهان با سایر اتاق های بازرگانی، افزود: «اصفهان به عنوان یک شهر تاریخی و توریستی خواستار استفاده از تجارب موفق و ارزنده اتاق بازرگانی پاریس در صنعت گردشگری است. در همین راستا، دو اتاق می توانند زمینه های همکاری دو طرف را مشخص و با برگزاری نمایشگاه های تخصصی و اعزام هیات های تجاری روابط اقتصادی را تعمیق کنند.»

سهل آبادی تاکید کرد: «ایران یکی از بهترین قوانین سرمایه گذاری دنیا را دارد و شرایط خوبی برای جذب سرمایه گذاری خارجی فراهم کرده است.»

استاندار اودسن فرانسه نیز در این دیدار گفت: «پاریس می تواند با اصفهان در بخش های مختلف اقتصادی و فرهنگی روابط تنگاتنگی داشته باشد. اتاق بازرگانی پاریس قدیمی ترین اتاق بازرگانی در فرانسه است. سابقه روابط اقتصادی و فرهنگی فرانسه با ایران بیش از 500 سال است و این سابقه پشتوانه خوبی برای روابط امروز بین دو کشور محسوب می شود.»

پارتیک دوژیان همچنین از آمادگی برگزاری نمایشگاه تاریخی دوران صفویه در ورسای فرانسه خبر داد و افزود: «این گونه نمایشگاه ها می تواند روابط دو کشور ایران و فرانسه را گسترده تر کند.» استاندار اودسن فرانسه اضافه کرد: «فرانسه و ایران در زمان لویی چهاردهم و شاه عباس صفوی روابط بسیار خوبی در زمینه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی داشته اند و صنعت گردشگری دو کشور می تواند این روابط را احیا کند.»

وی خاطرنشان کرد: «ایران به عنوان قوی ترین کشور منطقه خاورمیانه و فرانسه به عنوان مهم ترین قدرت مرکز اروپا می توانند در صلح خاورمیانه نقش مهمی ایفا کنند.» دوژیان در پایان تاکید کرد: «گردشگری عاملی مهم در ترویج صلح و دوستی میان مردم ایران و فرانسه است. آشنایی مردم با فرهنگ و تمدن دو کشور می تواند روابط اقتصادی دو طرف را نیز تقویت کند.»

1