28 مارس 2024 - 07:07
به منظور اجرای طرح ضربتی تولید و اشتغال صورت گرفت

بررسی ظرفیت های دره شمخال در حوزه گردشگری

17 آوریل 2017 - 18:00 dsfr.ir/k161o

بررسی ظرفیت های دره شمخال در حوزه گردشگری
نامشخص
دره شمخال قوچان

ظرفیت های روستای شمخال و دره #شمخال در حوزه #گردشگری با حضور نمایندگان سازمان میراث فرهنگی بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، کارشناسان سازمان میراث فرهنگی صبح امروز دوشنبه 28 فروردین 96، از روستا و دره شمخال قوچان بازدید کردند.

در این بازدید ظرفیت های حوزه صنایع دستی و اشتغال روستای شمخال بررسی شد. همچنین در بازدید این گروه از دره شمخال، این دره به عنوان یکی از مهم ترین ظرفیت های گردشگری این منطقه، که همواره مورد استقبال طبیعت گردان و کوهنوردان بوده است، شناسایی شد.

علی جوادی، بخشدار باجگیران، در حاشیه این بازدید گفت: «روستای شمخال مسیر گردشگری است و ظرفیت زیادی در این حوزه دارد؛ این روستا در طول سال مقصد گردشگران خارجی بسیاری است.»

او خواستار تخصیص اعتبار به دهیاری این روستا برای توسعه گردشگری و صنایع دستی شد و افزود: «طول دره شمخال 18 کیلومتر است و به دلیل سرسبزی و زیبایی بصری و هوای پاکی که دارد، مورد استقبال گردشگران و طبیعت گردان قرار می گیرد. از طرف دیگر، دره شمخال محل رشد گونه های گیاهی و دارویی زیادی است و در حوزه گردشگری سلامت هم می تواند مورد توجه بیشتری قرار بگیرد.»

پیمان طوسی، نماینده سازمان میراث فرهنگی، هم در این بازدید گفت: «پیشنهاد می کنیم از طریق وام مسکن روستایی به بهسازی خانه های روستای و ایجاد اقامتگاه بوم گردی اقدام شود.»

1