17 آوریل 2024 - 13:01

سه پل مهم و 30 کیلومتر راه روستایی بر اثر سیل تخریب شد

17 آوریل 2017 - 14:30 dsfr.ir/ub7nk

سه پل مهم و 30 کیلومتر راه روستایی بر اثر سیل تخریب شد
علی حامد حق دوست
روستای چنار پرتلفات ترین منطقه سیل زده آذربایجان شرقی

معاون راهداری سازمان راهداری از خسارت حدود 250 میلیارد ریالی سیل به راه ها و ابنیه فنی استان #آذربایجان غربی خبر داد.

عبدالهاشم حسن نیا که در قالب گروه ویژه وزارت راه و شهرسازی به استان های سیل زده شمال غرب کشور سفر کرده بود در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: پس از بازدید و بررسی خسارات وارده به راه ها و ابنیه فنی استان آذربایجان شرقی هم اکنون در استان آذربایجان غربی ماموریت خود را ادامه می دهیم.

وی اظهار داشت: با توجه به شدت سیل و آب بردگی راه ها در سطح استان آذربایجان غربی، تصمیم بر این شد با ساخت پل های موقت فلزی مانع از بسته شدن مسیر سیلوانه شویم و از طرفی قابلیت تردد برای مردم از روی پل را فراهم کنیم.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از تلاش نیرو های راهداری برای مونتاژ و نصب پل فلزی دیگری در محور اشنویه خبر داد و گفت: با پیگیری های رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با مسئولان استانی مقرر شد تا اعتبارات کافی برای ساخت پل های موقت فلزی ظرف یک هفته آینده تامین شود.

حسن نیا در ادامه با اشاره به خسارات وارده به سطح جاده ها، ابنیه فنی و راه های روستایی استان آذربایجان غربی بیان داشت: طی دو روز گذشته در ارومیه و اشنویه شاهد بیش ترین میزان بارش در بین سایر شهرها بودیم به طوری که طبق اعلام سازمان هواشناسی کشور در ارومیه بالغ بر 30 میلی متر و در اشنویه و ارتفاعات به 50 میلی متر هم می رسید.

خسارت 250 میلیارد ریالی به راه ها و ابینه فنی استان آذربایجان غربی

عضو گروه ویژه بررسی استان های سیل زده خسارات وارده به استان آذربایجان غربی را نزدیک به 250 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: سه پل مهم در راه روستایی، فرعی و بین شهری به همراه 30 کیلومتر از راه های روستایی استان بر اثر جاری شدن سیل تخریب شده است. همچنین چند نقطه از راه های اصلی دچار آب شستگی شده اند.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از انسداد سه راهی راژان تا زیوه به دلیل تخریب پل سه دهنه 15 متری خبر داد و گفت: هم اکنون مردم می توانند از شبکه راه های روستایی به عنوان مسیر جایگزین استفاده کنند.

حسن نیا خاطرنشان کرد: هم اکنون یک پل فلزی موقت در راهدارخانه راژان در حال مونتاژ است تا به جای پل هاشم آباد وصل شود.

1