24 آوریل 2024 - 15:52

سابقه هتل های ایران نزد گردشگران خراب است

17 آوریل 2017 - 09:00 dsfr.ir/cf05r

سابقه هتل های ایران نزد گردشگران خراب است
تسنیم نیوز
آتش سوزی هتل پارس اهواز

خبر آتش سوزی هتل پارس اهواز در لا به لای اخبار آتش سوزی انبار بزرگ شرکت کروز گم شد. هتلی که سال ها سازمان های ناظر به آن هشدار داده بودند.

هتل پارس اهواز در سال 1391 به دلیل اختلال در سیستم سیم کشی برق مورد تذکر واقع شده بود اما بی توجهی مسئولین و تاکید بر ادامه کار مشکلات بسیاری را پدید آورد.

وچود گردشگران متعدد در این هتل و خسارت وارده یکی از نکات منفی این حادثه بود که متاسفانه جایگاه ایران در حوزه گردشگری را به شدت متزلزل می کند.

چرا نباید هتل های ایران امنیت کافی داشته باشد تا مسافران با خیال آسوده در آن استراحت کنند. عدم نظارت و استانداردسازی در هتل ها و مراکز اقامتی سبب شده است تا خسارات بسیاری به مسافران از جمله گردشگران کشورهای دیگر به بار آید و سازمان گردشگری به طور رسمی نامه عذرخواهی به سفارت کشور مورد نظر ارسال کند.

دولت و بخش خصوصی باید نسبت به حفظ سلامت گردشگران حساس باشند و بطور کلی جنبه های خطرناک گردشگری باید حل و فصل شوند. به هر گونه مشکل مانند سرقت، گران فروشی، ربایش توسط آدم ربایان و ... باید بررسی و عوامل محرک آن حذف شود.

شرایط و آیین نامه های تسهیل مسافرتی، به ویژه قسمت مهاجرت و گمرک باید تا حد امکان کارآمد و کاربرپسند باشد، در عین حال مقررات را اعمال کند.

ذکر این نکته لازم است که آنچه «امنیت گردشگری» نامیده می شود تنها حفاظت او از شر دزدان و تبهکاران نیست، تلفات جاده ای، سقوط هواپیما، بوروکراسی در تشریفات روادید و بیمه، نحوهٔ برخورد نیروی انتظامی، نحوهٔ فعالیت کسبه، محدود بودن ساعات کسب کار کسبه در ارتباط با گردشگری به دلیل نداشتن امنیت پس از ساعت مقرر است، در صورتی که بسیاری از درآمدهای گردشگری از طریق تفریحات شبانه مانند کنسرتهای موسیقی، تئاتر، برگزاری جشنواره های فرهنگی و هنری بدست می آید. در غیر این صورت گردشگرانی که به اینگونه مناطق سفر می کنند و هزینه سنگینی را برای دیدار از این مناطق متقبل می شوند چاره ای ندارند جز اینکه نیمی از وقت خود را در اتاقهای هتل سپری کنند، زیرا نیروی انتظامی امنیت ساعات نیمه شب را تضمین نمی کند. نیاز گردشگر در استفاده بهینه از روزهای سفر تنها در سایه امنیت مسیر است.

بطور کلی به نظر می رسد امنیت یک کالای جهانی است که همهٔ اعضای جامعه سعی می کنند آنرا بدست آورند و باید این نکته را خاطرنشان کرد که قراردادن مسائلی تحت عنون موضوعات امنیتی، می تواند باعث بروز وضعیت بحرانی شود که مستلزم تدابیر شدید اضطراری است که چه بسا نابجا بوده و نیز امکان دارد باعث تحریک واکنشهای شدید از سوی دیگران شود، بعلاوه کسب امنیت زیاد باعث ترویج «حالت خوش» خیالی می شود که خود مانع پیشرفت مترقیانه شده و به حالت رضایت گونه نظرات و انعطاف ناپذیر نسبت به گرفتاری دیگران کمک می کند

گردشگرانی که به ایران می آیند باید در آرامش کامل باشند و با خاطرات خوش به کشورشان باز گردند. اگر چنین رخ ندهد آبروی ایران در جامعه جهانی خواهد رفت و سابقه این کشور زیبا لکه دار می شود.

« دنیای سفر » این نوشته را از « تیتر خبر » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1