19 آوریل 2024 - 14:57

افزایش تراز دریاچه ارومیه در پی بارندگی های اخیر

16 آوریل 2017 - 15:30 dsfr.ir/gi8ok

افزایش تراز دریاچه ارومیه در پی بارندگی های اخیر
نامشخص
دریاچه ارومیه

مدیر دفتر استانی ستاد احیای #دریاچه #ارومیه در #آذربایجان غربی از افزایش سطح تراز دریاچه ارومیه در پی بارندگی های اخیر خبر داد.

به گزارش ايسنا، "فرهاد سرخوش" با بیان این که تراز دریاچه ارومیه از زمان تثبیت حدود 72 سانتی متر افزایش داشته است، گفت: هم اکنون تراز دریاچه به 1270/80 رسیده است که سهم بهار امسال تا امروز 4 سانتی متر بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به این که 90 درصد بارندگی ها در جنوب استان اتفاق افتاده است پیش بینی می شود طی دو روز آینده حدود 8 تا 9 سانتی متر افزایش تراز داشته باشیم.

مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی گفت: طبق اعلام شرکت آب منطقه ای حدود 610 متر مکعب در هر ثانیه وارد دریاچه می شود هم چنین حجم کل آب وارد شده از حوضه آبریز شرقی و غربی 120 میلیون متر مکعب بوده است که امید است با افزایش بارندگی ها این میزان تا 150 میلیون متر مکعب افزایش یابد.

سرخوش، تبخیر هر سال دریاچه را در فصل گرما حدود 50 سانتی متر برشمرد و افزود: با توجه به پیش بینی حجم زیاد بارندگی ها تا پایان فصل بهار و دریافت به موقع اعتبارات اختصاص یافته، در سال 96 احیا دریاچه با روند خوبی پیش خواهد رفت.

1