19 آوریل 2024 - 17:10

استقبال خوب گردشگران از اقامتگاه های بوم گردی روستایی استان یزد

16 آوریل 2017 - 14:30 dsfr.ir/kc4m5

استقبال خوب گردشگران از اقامتگاه های بوم گردی روستایی استان یزد
میثم رودکی / دنیای سفر
اقامتگاه بوم گردی نارنجستان یزد

گردشگران خارجی و مسافران نوروزی استقبال خوبی از خانه های بوم گردی داشتند و هم اکنون استان یزد به عنوان برند #بومگردی در کشور مطرح است.

"مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد"

به گزارش ایسنا، «محمد یارمند» اظهار کرد: در ایام نوروز در سطح روستاها با برنامه ریزی بخشداران، مدیریت دهیاران و همراهی مردم، ویژه برنامه ها و برنامه های فرهنگی خوبی در روستاها اجرا شد.

وی برپایی جشن های نوروزی، برپایی شب شعر، برگزاری جشنواره پاتوق در روستای شمسی رستاق، ایجاد بازارچه های محلی و احداث پارک اسکان مسافران را از جمله اقدامات انجام شده در ایام نوروز در روستاهای استان یزد عنوان کرد.

یارمند ادامه داد: خوشبختانه امسال با توجه به بخشنامه ابلاغ وظایف امور دهیاری ها، همه دهیاری ها در راستای نظافت محیط داخلی روستا نیز اقدامات خوبی انجام دادند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد گفت: اقدامات خوبی در راستای پذیرایی از مسافران و گردشگرانی که مقصد خود را روستاهای استان قرار داده بودند، انجام شد و خوشبختانه آمارها حاکی از استقبال بسیار خوب مردم روستاها از مسافران نوروزی هم چنین رغبت خوب گردشگران به گشت وگذار در روستاها بوده است.

یارمند خاطرنشان کرد: استان یزد به عنوان برند خانه های بوم گردی در کشور مطرح است، بیش از 50 واحد بوم گردی در سطح استان به ویژه در روستاها در حال فعالیت است و به خوبی توانسته اند انتظارات گردشگران را از واحدهای بوم گردی محقق کنند.

وی افزود: بیش از 50 روستای هدف گردشگری در استان یزد وجود دارد که تلاش شده خانه های بوم گردی در آن ها مستقر شود و این واحدها توانسته اند با استقبال خوب و امکانات مناسب، نظر گردشگران را به خود جلب کنند.

یارمند تصریح کرد: از سه سال پیش در روستاهای استان یزد 200 مورد درخواست مجوز برای خانه های بوم گردی روستایی ارائه شده که از این تعداد برای 130 درخواست مجوزهای لازم صادر شده و تاکنون 50 واحد با امکانات مناسب به بهره برداری رسیده و در حال فعالیت است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد با اشاره به بسترهای حمایتی و تسهیلاتی که دولت تدبیر و امید به روستائیان ارائه داده است، افزود: برای 13 بخش و 20 دهستان محروم استان یزد تسهیلاتی با کارمزد هشت درصد تا سقف 100 میلیون تومان اختصاص یافته است.

یارمند یادآور شد: واحدهای تولیدی اشتغال زا در روستاها می توانند از این بسته های حمایتی استفاده کنند تا گام های ارزشمندی برای ایجاد اشتغال پایدار در روستاها در سالی که اشتغال و تولید ملّی دغدغه مقام معظم رهبری، رئیس جمهوری و مسئولان نظام است، برداشته شود.

1