24 آوریل 2024 - 14:20

بازدید بیش از 1.5 میلیون مسافر نوروزی از اماکن گردشگری کهگیلویه و بویراحمد

3 آوریل 2017 - 18:00 dsfr.ir/2c4da

بازدید بیش از 1.5 میلیون مسافر نوروزی از اماکن گردشگری کهگیلویه و بویراحمد
فانوس زاگرس
میدان آریوبرزن در کهگیلویه و بویراحمد

در ایام تعطیلات نوروز یک میلیون و 564 هزار و 484 گردشگر و مسافر نوروزی از اماکن #گردشگری استان #کهگیلویه و #بویراحمد بازدید کرده اند.

"مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد"

به گزارش ایسنا، محمود باقری افزود: بیش ترین بازدید مسافران و گردشگران طی تعطیلات نوروز (از 25 اسفند ماه 95 تا 13 فروردین ماه امسال) از امامزاده بی بی حکیمه (س) در شهرستان گچساران، منطقه گردشگری شلالدون در شهرستان باشت و چشمه بلقیس در شهرستان چرام بوده است.

وی بیان کرد: تا پایان سیزدهم فروردین ماهامسال 928 هزار و 143 نفر در استان اسکان یافته اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: این میزان اسکان در مراکز اقامتی استان از جمله هتل ها و مهمانپذیرها، خانه های مسافر، مهمانسراهای ادارات، خانه مسافر، مدارس و پارک های اسکان بوده اند.

باقری تصریح کرد: میزان ورودی گردشگران به این استان در ایام تعطیلات نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 17 درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: دلیل اصلی کاهش گردشگران و مسافران نوروزی به استان کهگیلویه و بویراحمد بارندگی‌های مداوم از اواخر سال گذشته تاکنون بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اسکان شب گذشته مسافران در استان عنوان کرد: 32 هزار و 647 نفر طی شب گذشته در استان اسکان داده شدند.

باقری تاکید کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به جمعیت جزء 6 استان برتر کشور در جذب گردشگران و مسافران نوروزی بوده است.

وی اضافه کرد: یک هزار و 188 مورد بازدید نظارتی در حوزه های مختلف گردشگری در استان انجام شده است.

استان کهگیلویه و بویراحمد با 8 شهرستان و جمعیتی بالغ بر 713 هزار نفر و داشتن 270 تفرجگاه طبیعی، 300 بقعه متبرکه، 750 اثر تاریخی ثبت‌شده در فهرست آثار ملی و مواهب طبیعی چشم‌نواز مکانی مناسب برای سفر و مسافران و گردشگران است.

1