29 مارس 2024 - 09:25

اسکان بیش از 2 میلیون مسافر در اصفهان

3 آوریل 2017 - 14:00 dsfr.ir/sg8gl

اسکان بیش از 2 میلیون مسافر در اصفهان
رسول شجاعی
مسافران نوروزی در کنار پل خواجو

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان گفت: 2 میلیون و 713 هزار و 483 مسافر تا صبح امروز در استان اصفهان اسکان داده شده ‏اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، فریدون الهیاری اظهار داشت: این آمار از ابتدای نوروز 96 تا صبح امروز 13 فروردین ثبت شده که بیشتر مربوط به اسکان مسافران در مدارس آموزش و پرورش و منازل استیجاری و سپس هتل‏ ها و مراکز اقامتی است.

وی با بیان اینکه در 12 روز گذشته از نوروز، حدود 4 میلیون و 700 هزار نفر از بناها و مکان ‏های تاریخی استان اصفهان بازدید کردند، افزود: بازدید گردشگران از جاذبه‏ های تاریخی استان از یکم تا دوازدهم فروردین حدود 20 درصد درمقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش یافته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با اشاره به اینکه در این مدت میدان نقش جهان اصفهان بیش ترین تعداد بازدید گردشگران را به خود اختصاص داده است، خاطرنشان کرد: باغ فین کاشان، کاخ موزه چهلستون و کاخ عالی قاپو هم با بازدید روزانه حدود 22 هزار مسافر در رتبه های بعدی قرار دارند.

وی همچنین گفت: نوروز پارسال اسکان 2 میلیون و 500 هزار مسافر در استان اصفهان ثبت شد.

الهیاری با اشاره به اینکه استان اصفهان در کنار پنج استان برتر کشور در جذب مسافران نوروزی قرار دارد، افزود: گردشگرانی از استان ‏های تهران و مناطق شمال غرب کشور بیش ترین آمار بازدید از مناطق گردشگری اصفهان را به خود اختصاص داده اند.

میدان نقش جهان، کاخ موزه چهلستون، منارجنبان، مسجد شیخ لطف الله، پل‏های تاریخی خواجو و سی و سه پل و مسجد جامع از بناهای تاریخی و گردشگری شاخص اصفهان است.

1