23 آوریل 2024 - 17:22

50 درصد هتل های استان فارس در دور دوم تعطیلات نوروزی خالی ماند

3 آوریل 2017 - 13:30 dsfr.ir/ek3oh

50 درصد هتل های استان فارس در دور دوم تعطیلات نوروزی خالی ماند
رضا قادری
باغ گیاه شناسی ارم شیراز در ایام نوروز

رئیس جامعه هتلداران استان فارس گفت: دور دوم تعطیلات نوروزی 50 درصد از ظرفیت #هتل های استان خالی ماند.

سیدحسن سیادتان گفت، با اشاره به کاهش استقبال از هتل های استان فارس برای اقامت در ایام نوروز اظهار داشت: در دور دوم سفرهای نوروزی هتل های استان فارس 50 درصد ظرفیت خالی داشتند که این امر ضرر و زیان بسیاری به هتلداران وارد کرد.

وی در تشریح دلایل این امر گفت: با وجود ساماندهی خانه مسافرها امسال نیز تعداد بسیاری به شیوه غیرقانونی اقدام به کرایه دادن منازل خود به مسافران نوروزی می کردند علاوه بر آن شرایط آب و هوایی و وجود مدارس و خوابگاه های دانشجویی سبب خالی ماندن ظرفیت هتل ها شد.

رئیس جامعه هتلداران استان فارس با بیان اینکه در دور نخست سفرهای نوروزی متوسط اشغال هتل ها 65 درصد بود، بیان کرد:عدم مجوز به هتل ها برای تبلیغ و حضور بخش دولتی در امر اسکان مسافران نیز از دیگر دلایل کاهش استقبال از هتل ها است.

وی افزود: در ایام پرمسافر به ویژه نوروز موازی کاری بسیاری در زمینه اسکان مسافر به وجود می آید که تداوم این امر سبب ضرر و زیان صنعت هتلداری می شود.

سیادتان با بیان اینکه بخش خصوصی در اسکان مسافران به طور کامل کنار گذاشته شده است، بیان کرد: در بسیاری از مدارس غیرفرهنگیاناسکان داده شدند در صورتی که هتل هایی که عوارض و مالیات می پردازند بدون مسافر بودند.

بر اساس مصاحبه رئیس جامعه هتلداران استان فارس در 14 فروردین سال گذشته با خبرنگار تسنیم ضریب اشغال هتل های استان فارس در بازه زمانی یکم تا پنجم فروردین 95 و در مابقی ایام 65 درصد بوده است که این امر نشان از کاهش چشمگیر اقامت در هتل ها در سال 96 دارد.

1