17 آوریل 2024 - 09:09

کاهش دمای هوا در پایتخت/ باران در استان ها

2 آوریل 2017 - 09:00 dsfr.ir/8t6yf

کاهش دمای هوا در پایتخت/ باران در استان ها
میثم رودکی / دنیای سفر
افزایش ابر و هوای بارانی در قزوین

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی ضمن اعلام استان های پربارش از نفوذ توده هوای سرد به کشور خبر داد.

احد وظیفه در گفت و گو با ایسنا، بیان کرد: امروز با فعالیت سامانه بارشی در مناطقی از شمال غرب، غرب، جنوب غرب، دامنه های شمالی و جنوبی البرز، بخش هایی از مرکز و جنوب و باشدت کمتر در برخی نقاط شمال شرق، شرق و نواحی مرکزی ابرناکی، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید و موقتی پیش بینی می شود.

استان های پر بارش کشور

وی با اشاره به اینکه شدت بارش ها در استان های لرستان، مرکزی، غرب چهارمحال وبختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و شمال و شرق خوزستان، نیمه غربی کرمانشاه، شمال ایلام، نیمه غربی آذربایجان غربی، نیمه شمالی آذربایجان شرقی و ارتفاعات البرز در شمال قزوین، البرز و تهران خواهد بود ادامه داد: روز یک شنبه فعالیت این سامانه در کشور بویژه در دامنه های زاگرس و نواحی مرکزی کشور تقویت می شود که بارش ها در لرستان، نیمه شرقی ایلام، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال وشرق خوزستان، شمال فارس، نیمه غربی اصفهان، غرب سمنان، جنوب غرب تهران، شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و شمال خراسان رضوی شدت بیشتری خواهد داشت.

نفوذ توده هوای سرد

وظیفه افزود: روز دوشنبه سامانه بارشی در نیمه شمالی کشور فعال خواهد بود و بارش ها در استان های تهران، قم، مرکزی، لرستان، نیمه شرقی کرمانشاه، نیمه غربی سمنان، خراسان رضوی، نیمه شمالی اصفهان و مناطقی از خراسان شمالی، گلستان و مازندران شدت بیشتری خواهد داشت. از امروز تا روز دوشنبه به سبب نفوذ توده هوای سرد، ضمن کاهش دما در نیمه شمالی، بارش ها در مناطق کوهستانی و نقاط سردسیر شمال غرب و ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی به صورت برف است.

پیش بینی وزش باد شدید در برخی مناطق کشور

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی بابیان اینکه طی روزهای یک شنبه و دوشنبه در برخی ساعات وزش باد شدید در نیمه شرقی کشور و دامنه های البرز مرکزی و شرقی پیش بینی می شود اظهار کرد: دریای خزر طی سه روز آینده و خلیج فارس روز دوشنبه مواج است.

وضعیت آسمان تهران در دو روز آینده | دمای هوای تهران کاهش می یابد

وظیفه در پایان درباره وضعیت آسمان تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران روز یکشنبه با بارش پراکنده رگبار و رعدوبرق گاهی وزش باد شدید واحتمال تگرگ با آسمانی نیمه ابری و اوایل شب ابری همراه خواهد بود که حداقل دما در این روز 5 و حداکثر 18 درجه سانتی گراد پیش بینی می شود؛ همچنین روز دوشنبه ابری و بارش باران و وزش باد در اواخر وقت نیمه ابری با حداقل و حداکثر دمای 3 و 9 درجه سانتی گراد خواهد بود.

1